Петя Аврамова: Толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа
Секция: Интервюта
27 Февруари 2020 10:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Петя Аврамова: Толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа

/КРОСС/ В Сутрешния блок на БНТ регионалният министър Петя Аврамова заяви, че толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа.
Днес тя и премиерът Бойко Борисов ще бъдат изслушани в Народното събрание.

Няколко дни преди стартирането на толсистемата превозвачите заплашиха, че ще спрат да работят заради неясноти около начина на таксуване. След спешна среща при премиера Борисов стана ясно, че те получават срок до 27 март да се оборудват технически.

Системата тръгва на 1-ви март, но само с маршрутни карти. Във фокуса на въпросите на днешното изслушване са и правилата за прилагане на таксуването в населените места, около големите градове.
Според министър Аврамова реформата, освен чисто икономически ползи, ще доведе и до излизане на сивия сектор на светло. Тя очерта и отстъпките, които направи правителството, за да се договори с тежкотоварните превозвачи.

Петя Аврамова - министър на регионалното развитие и благоустройството: Първата от тях беше да намалим обхвата на системата и да останат за толуване само първи клас пътища и магистрали. Намалихме тарифите, така че стартираме системата на първи март с най-ниските тарифни ставки за тежкотоварния трафик в Европа и със много малък обхват от 3115 км, което са само магистрали и първи клас пътища. Според бранша с тези тарифи ще постигнем целта, а именно заложените в бюджета 450 милиона лева. А според нас, това няма да се постигне като цел. Затова сме си дали срок три месеца да наблюдаваме системата, приходите и ако не отговарят на заложените в бюджета, на 1 юни да коригираме обхвата и тарифите.

Аврамова каза, че това е най-мащабната реформа в пътния сектор от 20 г. и може би повече.

Петя Аврамова - министър на регионалното развитие и благоустройството: Една система, която цели първо генериране на повече приходи за пътищата на България, за алфалт, за мантинели, за пътна маркировка, за всичко това, което хората очакват и искат да имат, и в същото време едно справедливо разпределение на тежеста. Знаете, че до момента тази тежест е поета от леките автомобили, винетните такси, които се заплащат, 2/3 от тях са от лекотоварния трафик и 1/3 от тежкотоварния, който всъщност руши пътищата.

Аврмова подчерта, че се опитват да лавират между икономически, политически и всякакви други интереси.