Тонове храна остават при доставчиците заради трусовете в хотелиерския сектор
Секция: Туризъм
22 Март 2020 12:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Тонове храна остават при доставчиците заради трусовете в хотелиерския сектор За търговците е трудно да преминат от продажби в хотели и ресторанти към такива с клиенти на дребно

/КРОСС/ Франко Фубини, който основава Natoora - компания за търговия с плодове и зеленчуци, обикновено таксува по-скъпо  известните готвачи за внимателно отглеждани продукти като бели праскови от Италия или сицилиански нарове, пише Bloomberg.

През последните седмици обаче продажбите на компанията се свиват. След като потребителите изпразниха рафтовете по магазините, търговци като Natoora, която купува от над 400 ферми в Европа и САЩ, се борят да продават храна, която обичайно купуват хотели или ресторанти.

“Ситуацията е немислима”, заяви Фубини в интервю от Ню Йорк. “В САЩ ситуацията е много критична за малките производители. Много критична. Тя е все по и по-предизвикателна”, коментира той.

Множество доставчици се опитват да продават храна директно на потребителите, но отнема време да пренасочат сложните си вериги на доставка и да се справят с новите изисквания за съхранение и дистрибуция на стоки.

Natoora, която снабдява някои от най-известните ресторанти в света, включително тези на Гордън Рамзи, заяви, че за момента дава непродадената храна на благотворителни организации и църкви. Тя също така се опитва да продаде повече продукти в магазините и е стартирала приложение за доставка на храна на домакинствата като начин на компенсира част от изгубените приходи.

Все пак обаче са необходими множество клиенти на дребно, които да могат да заместят ресторантите. “Средно голямо квартално заведение в Лондон купува около 100 тона плодове и зеленчуци годишно”, изчислява Фубини.

“Приходите ни в Париж се понижиха до 0, в Ню Йорк - почти до 0”, посочва той. Продажбите в ресторантите генерират около две трети от общите приходи на компанията, които се очаква да са 45 млн. паунда (52.8 млн. долара) тази година.

Bravo Italy Gourmet, която изнася италианска храна предимно за ресторанти и заведения в Близки изток, обичайно продава 3 тона сирене седмично. Тези доставки сега са ограничени до 0.

“Търсенето се понижава за всякакви стоки, освен за продаваните в супермаркетите”, заяви главният изпълнителен директор на компанията. Той добави, че бизнесът не се е сблъсквал с подобен проблем до момента.

Ortaggi, която продава на едро на New Covent Garden Market в Лондон, е загубила 70% от поръчките си от хотели, заяви един от собствениците на компанията. Дружеството също така се опитва да премине към онлайн продажби.

“В хотелиерския бизнес съм от 1990 г. и никога не бях виждал нещо подобно преди”, заяви съсобственик на компанията. “Като цяло няма бизнес”, добавя той.