Горещ телефон "отговаря" на въпроси за ситуацията с коронавируса
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Март 2020 09:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Горещ телефон "отговаря" на въпроси за ситуацията с коронавируса

/КРОСС/ Министерството на труда и социалната политика (МТСП) разкри горещ телефон във връзка с извънредното положение заради коронавируса.

„Възрастни хора, хора с увреждания или всеки, който има въпроси, свързани със ситуацията, с деликатната обстановка, в която се намираме и с указанията на Щаба, могат да ни потърсят. Обажданията са много. Моля, хората да проявяват търпение". Това каза пред БНР Адриана Стоименова, заместник социален министър.

В предаването „Преди всички" тя поясни, че на горещия телефон могат да бъдат задавани въпроси, свързани и с психологическа подкрепа:

„Питат ни и за указанията и за правилата, въведени заради извънредното положение. За сроковете на ТЕЛК, за помощни средства".

Стоименова допълни:

„Срокът на изтичащите ТЕЛК-ове се удължава до 31 май. Същото се отнася и за направленията за индивидуални оценки. За всички производства, свързани с определянето на часове лична помощ по индивидуалната оценка, ще бъде направена допълнителна оценка по телефона в рамките на извънредното положение. Достъпът до лична помощ не трябва бъде прекъснат. За рецептурните книжки не трябва да се ходи до лекаря, а да се посети аптеката, откъдето последно са закупени лекарствата. За социалните помощи парите ще бъдат преведени по посочената банкова сметка или към пощенските клонове".

Горещият телефон в МТСП е отворен за въпроси всеки ден между 09.00 и 17.00 часа. Неговият номер е 0800 88 001.