Омбудсманът: Мобилните оператори да не спират достъпа при забавено плащане
Секция: ПОЛИТИКА
08 Април 2020 15:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Омбудсманът: Мобилните оператори да не спират достъпа при забавено плащане

/КРОСС/ Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на трите мобилни оператора у нас да не спират достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение. Повод за препоръката са жалби на абонати, че при забавено плащане, дори с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.

„В ситуация като настоящата мобилната комуникация е връзката ни с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея социалната изолация е труднопреодолима", пише омбудсманът до мобилните оператори, изтъквайки, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.

Ковачева обръща внимание, че в момента голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на клиентите, изпаднали във временно финансово затруднение.

В заключение общественият посредник дава пример с удължените срокове за плащане на ток и вода, изразявайки надежда, че тази практика ще важи с пълна сила и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност.