Ракията измести тоалетната хартия по продажби в интернет
Секция: Технологии
27 Април 2020 10:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ракията измести тоалетната хартия по продажби в интернет

/КРОСС/ Вече повече от месец живеем в социална изолация. Продажбите онлайн, включително и на храни, нараснаха значително. Данните са от най-големия търговец на храни онлайн в България, а анализът е на компания, която се занимава с обработка и моделиране на големи данни.

Има драматичен ръст на продажбите онлайн през март, сравнено с февруари, каза в БТВ "Тази сутрин" Христо Хаджичонев, експерт по моделиране и прогнозиране на големи данни. Голям ръст в продажбите бележат продукти, които не са били толкова характерни преди - например продукти за ръце.

Характерното е, че имаме трайно изместване на търсене на всякакъв род продукти онлайн, допълни Хаджичонев. Хората остават вкъщи и престават да консумират неща, които преди това са консумирали в ресторанти. Те са се ориентирали към по-икономична версия на алкохолните напитки като ракия, където има голям ръст. При по-скъпите като уиски и бърбън няма такъв ръст, отбеляза експертът.

При колбасите също има голямо потребление. Причината е презапасяването, което се наблюдаваше през март.

Потребителското търсене трайно ще се настани онлайн. То няма да е свързано само със стоки от първа необходимост и бързооборотни стоки, а стоки от почти всякакъв вид. Дори след отхлабването на мерките хората ще продължат трайно да консумират, на мнение е Христо Хаджичонев.