Нови предизвикателства за събитийния сектор след COVID-19
Секция: Интервюта
11 Май 2020 14:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Нови предизвикателства за събитийния сектор след COVID-19

/КРОСС/ Дори и след разхлабването на наложените превантивни мерки срещу разпространението на коронавируса, дори и икономиката да възвърне нормалният си ритъм на работа, масовите събирания и събитията ще бъдат сред последните, които ще се върнат към обичайния си начин на работа. Това поставя събитийния сектор пред нови предизвикателства и съвсем нови реалности като вземат предвид здравето на организаторите, персонала и посетителите.

Професионалистите в сферата смятат, че има няколко различни сценария по които нещата могат да се развият - „По-оптимистичните възгледи са, че след месеца на изолация, хората ще имат нуждата от социален контакт, масови събирания, бизнес, спорт, забавление и събития. Посещаемостта ще се покачи значително, следвайки нуждите на хората, които се опитват да компенсират изпуснатите възможности по време на COVID-19″, обяснява Дан Фироиу, изпълнителен директор на Coco Agency, водещ промоутър и ивент организатор на Балканите, Централна и Източна Европа и Близкия изток.

„Въпреки това, по-реалистично e да очакваме хората да бъдат много внимателни в идните месеци и че предпазването на здравето ще остане основен приоритет" допълва Фироиу. Според него, в тази ситуация, способността на ивент организатора да предостави безопасна околна среда и създаването на успешна комуникацията с публиката, ще определи развитието на дадено събитие.

През март 2020, СЗО (Световната здравна организация) публикува документ с „Основни препоръки за планиране на масови събития в контекста на COVID-19", в който се изброяват необходимите предпазни мерки, които ивент организаторите трябва да вземат предвид при планирането на техните събития, с цел изграждането на безопасна среда за тяхната публика.

Експертите съветват в планирането на събития да се сътрудничи с местните здравни власти и да се обмисли цялостната епидемична ситуация. Трябва да бъде създаден план за действие с цел да се планира по какъв начин ще се контролира цялото събитие и движението на хората, осъществен с помощта на специално назначен и обучен екип от хора, който да дава насоки, инструкции и информация за начините за предотвратяване на COVID-19 по време на събитието.

По време на мероприятието, най-важните действия са информиране за рисковете чрез ясни послания и инструкции и избягването на разпространяване на подвеждаща или неясна информация.

На самото събитие, най-необходимите мерки за намаляването риска от COVID-19, са самонаблюдението, самоконтролът, самоизолацията в случай на симптоми на болестта и споделяне на информация относно моментното здравно състояние на присъстващите на мероприятието.

След края на събитието, все още има работа която трябва да се свърши - основната цел тук е споделяне на информация относно броя на заболелите посетители на мероприятието, броя на хората в изолация, броя на хората под карантина, проблемите по време на събитието и намерените решения.

Добрата новина е, че бизнесът вече се подготвя за света след COVID-19 и въпреки, че масовите събирания и събитията все още са на края на опашката за позволени дейности, с необходимите предпазни мерки, те ще бъдат осъществени отново. /БГНЕС