Срив със 76% на продажбите на нови автомобили в ЕС
Секция: Автомобили
19 Май 2020 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Срив със 76% на продажбите на нови автомобили в ЕС

/КРОСС/ Продажбата на автомобили в ЕС, и в частност в България, се сринаха през април с над 75%, като това беше първият цялостен месец, през който въведените рестрикции за ограничаване на коронавирусната пандемия в Европа причиниха рекорден спад при търсенето на нови автомобили, показват последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се сринаха през април със 76,3% на годишна база след техен спад с 55,1% и през март, достигайки регистрирани едва 270 682 нови автомобили спрямо 1 142 046 година по-рано (през април 2019 г.).

С оглед на мерките за ограничаване/блокиране, които бяха предприети в почти всички държави към средата на март и останаха в сила през целия месец април, почти всички европейски автомобилни дилъри останаха затворени, съобщава ACEA.

Автомобилните пазари във всичките 27 страни членки на ЕС отбелязаха двуцифрени понижения през април, като най-силно засегнати бяха пазарите в Италия и Испания, където сривовете при продажбите на нови автомобили бяха съответно с 97,6% и с 96,5%. При останалите водещи автомобилни пазари в Европа, спадът в Германия беше с 61,1%, а във Франция - с 88,8%.

За първите четири месеца на годината новорегистрираните автомобили в ЕС се понижиха с 38,5% спрямо година по-рано, достигайки 2 750 845 броя, като в Италия спадът беше с 50,7%, в Испания - с 48,9%, Франция - с 48,0% и Германия - с 31,0%.

Обобщените данни на ACEA за ЕС повече не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари тази година. Само в рамките на Обединеното кралство обаче продажбите на нови автомобили през април се сринаха с 97,3% до едва 4 321 от 161 064 година по-рано, а през първите четири месеца на годината - спад с 43,4 на сто.

Вирусната пандемия и въведените заради нея ограничителни мерки засегна силно негативно и автомобилния пазар у нас.

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България се сринаха със 72,6% през април до едва 824 броя спрямо 3 008 новорегистрирани автомобили година по-рано (през април 2019 г.).

За периода от януари до април включително регистрацията на нови автомобили в нашата страна пък се сви с 40,9% до 6 751 спрямо 11 427 преди година.

Коронавирусната криза удари силно всички водещи автомобилни компании и марки.

Продажбите на автомобили от немския автомобилен гигант "Фолксваген" (Volkswagen Group) се сринаха през април със 72,7% а годишна база. Въпреки този силен спад Volkswagen увеличи своя пазарен дял до 28,89% спрямо 24,9% през април 2019 г., като по този начин компанията запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар в Европа.

Най-драматичен спад при продажбите беше отчетен от италианската FCA Group (произвеждаща марките Fiat, Jeep, Chtysler и Alfa Romeo) - с цели 87,7%, докато продажбите от страна на френските компании Renault Grouр (произвеждаща моделите Renault и Dacia) и PSA Group (произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen) се понижиха съответно със 79,0% и с 81,2%.

Продажбите на нови автомобили на немските BMW Group и Daimler (произвеждащ Mercedes и Smart) се свиха през април съответно с 65,3% и със 78,8%.

Основните европейски производители на автомобили обаче започнаха отново да отварят своите заводи и да възобновят частичното производство през май, но ниското търсене подтикна автомобилни производители като Volkswagen да прекратят производството на някои модели и да намалят временно броя на работните дни и поточните линии.