„ИзиДжет“ стана жертва на кибератака, хакери получиха данните на 9 млн. клиенти
Секция: Технологии
20 Май 2020 07:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„ИзиДжет“ стана жертва на кибератака, хакери получиха данните на 9 млн. клиенти

/КРОСС/ Британската нискобюджетна авиокомпания „ИзиДжет" (EasyJet) съобщи днес, че хакери са получили достъп до имейлите и пътническите данни на близо 9 милиона нейни клиенти, както и до кредитните карти на повече от 2000 от тях, при „изключително сложна" кибератака, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

„Няма доказателства, че с каквито и да било лични данни от всякакво естество е злоупотребено. . . обаче сме във връзка с приблизително 9 милиона клиенти, чиито пътнически данни са откраднати, за да ги посъветваме да вземат предпазни мерки за минимизиране на всякакъв риск от потенциални фишинг измами", заяви въздушният превозвач.

От авиокомпанията допълниха, че до 26 май ще се свържат с всички засегнати от кибератаката клиенти.

И подчертаха, че вярват, че хакерите са успели да получат достъп до имейл адресите и подробности за пътуването на повечето засегнати клиенти, но те са успели да се доберат само до данни за кредитни карти на 2208 от тях.
Самата крибератака е била през януари, което означава, че ниско бюджетната авиокомпания, която в последствие отмени по-голямата част от полетите си поради пандемията Covid-19 и се намира в продължителна правна битка със своя основател и най-голям акционер, може да се окаже изправена пред огромни глоби.

Източници, близки до разследването, заявиха пред Ройтерс, че заподозрените за атаката са китайски хакери, чиято мишена са били и други авиокомпании през последните месеци.