/КРОСС/ Независимият общински съветник Борис Бонев и столичният кмет Йорданка Фандъкова обявиха мащабен проект за подобряване на движението по няколко основни артерии в центъра на София.
На специална пресконференция при парка на НДК те заедно обявиха, че движението по няколко централни булеварди ще бъде преосмислено и направено по-безопасно и удобно за всички.
Основната промяна засяга бул. „Патриарх Евтимий“, където ще бъдат обособени велоалеи и нова БУС лента. Той ще се превърне в първия европейски булевард, в който градското пространство е разпределено справедливо за всички участници в движението.
„Искахме цялостно да решим проблема с придвижването в тази част на центъра. Работата на парче я сменихме с цялостен подход, затова ще има подобрения и по околните булеварди. Бул. „Фритьоф Нансен“ ще стане двупосочен, за да може пътниците в тролейбус 7 да пътуват бързо и без заобикаляне, но и за да се улесни трафикът в малките квартални улици.
По бул. „Витоша“ пък ще се обособи косо паркиране, а велосипедната алея при парка на НДК ще се свали на пътното платно. Вече няма да има конфликти между пешеходците и велосипедистите по един от най-натоварените тротоари в града.“ – обяснява Борис Бонев от Спаси София.
От Спаси София казват, че в проекта е помислено за всички участници в движението. Велосипедистите получават свързана мрежа от алеи в центъра, а градският транспорт – нова БУС лента, която ще намали времето за пътуване в участъка с 50%.
Те разкриват, че ще има подобрения и за пешеходците – всички пешеходни пътеки ще бъдат обезопасени със специални колчета, които препятстват паркирането около тях и така подобряват видимостта. Ще има и две нови пешеходни пътеки за улеснен достъп до парка на НДК и вместо през подлеза на спирка Баба Неделя, пешеходците ще могат да пресичат бул. „Витоша“ без слизане. За първи път в София ще бъдат направени и т. нар. виенски спирки, които намаляват конфликтите между пътниците в градския транспорт и велосипедистите.
„Като градски активисти от години се борим за тези подобрения. Кризисната ситуация е допълнителен фактор, който принуждава градовете да работят за предоставяне на различни алтернативи за придвижване. Нашата цел беше да създадем безопасни и удобни алтернативи за всички участници в движението, независимо дали сте с кола, с градски транспорт, с велосипед или пеша. Необходими са смели и последователни действия, за да намалим задръстванията и замърсяването в София и това ще се случи само ако предоставим на софиянци тези алтернативи.“ – заяви независимият общински съветник.
Активистите и кметът обявиха, че по проекта са работили от началото на годината и благодариха на проектанти и инженери. „Няма нищо по-логично от това да работим заедно върху приоритети и проекти, които сме обещали в предизборните си програми. Напротив, смятам че възможността да се работи за доброто на София не трябва да се пропуска заради политическите ни различия и това е добър сигнал.
Градът ни спешно се нуждае от много подобрения. Надявам се този проект да е само първата крачка в посока превръщане на София в град за хората. Ние от Спаси София силно вярваме в тази кауза и продължаваме да работим усилено в тази посока.“ – завършва изказването си независимият съветник Борис Бонев.