Калоян Паргов: Разрешителните на таксита да се удължат с два месеца
Секция: ПОЛИТИКА
27 Май 2020 13:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Калоян Паргов: Разрешителните на таксита да се удължат с два месеца

/КРОСС/ Разрешителните на такситата трябва да се удължат с два месеца – колкото беше срокът на извънредното положение. Това счита за необходимо лидерът на БСП – София Калоян Паргов, който е и заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм на СОС.

Тази мярка е нужна, за да се даде глътка въздух на таксиметровите превозвачи. Браншът също бе силно засегнат в резултат на карантината, която хората масово спазваха по време на извънредното положение, обясни председателят на групата на социалистите в Столичния общински съвет – Обемът на работата и съответно оборотите са намалели около пет пъти през тези два месеца“.

Той посочи, че е в постоянен контакт с представители на бранша и следи отблизо ситуацията в него. „Таксиметровите водачи и превозвачи са заплатили предварително алтернативния данък, както предвижда закона. Някои от тях за първите 6 месеца, а други за цялата година. Ето защо е добре да се вслушаме в искането на браншовите организации и да удължим срока на разрешителните. На тези, които изтичат до края на юни – до края на август. А на тези, които изтичат в края на годината – до 28 февруари 2021 г.“, призовава Калоян Паргов.

Икономическите показатели и в този сектор са силно влошени. Хората, които останаха без работа, тези, които все още са в принудителен отпуск или работят дистанционно, все по-рядко ползват и ще ползват таксиметрови услуги. Това тежко рефлектира върху бранша и има риск част от представителите му, най-вече по-малките фирми, да бъдат изправени пред фалит“, посочи председателят на БСП - София.

Според него Столичният общински съвет трябва да прояви съпричастност и разбиране към проблемите на таксиметровите шофьори и превозвачи. „Столична община все още, в много отношения, е в дълг към таксиметровия бранш, а той е важна част от системата на обществения транспорт в София“, категоричен е Паргов.