Забранява се рекламата с деца на ГМО и вредни храни
Секция: ИКОНОМИКА
29 Май 2020 10:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Забранява се рекламата с деца на ГМО и вредни храни

/КРОСС/ Новият закон за храните е част от един обща пакет, който разработи Министерството на земеделието в продължение на 6 години. По отношение на рекламата се въвежда забрана на използването на деца в реклама на ГМО-продукти, както и продукти забранени и неподходящи за деца. Това заяви в студиото на Сутрешния блок на БНТ д-р Илиян Костов, заместник-директор на Центъра за определяне на риска по хранителната верига.

Чипсовете и т.нар фастфууд също попадат в тази рестрикция. Терминът от закона е, че и храни, които не са подходящи от деца, се въвежда лимитиращо ограничени по отношение на използването им от деца.

Д-р Костов уточни и правилата, които се въвеждат за онлайн търговията. Все още този въпрос не е уреден за всички държави членки на ЕС. Работи се по регламент, но България е пионер в тази област, заяви д-р Костов.

Въвеждаме изисквания за онлайн търговия, които се подчиняват на изискванията за проследимост - контрол при производството и дистрибуцията на храни.

Онлайн търговията може да се извършва както от обекти, които произвеждат и дистрибутират храни, така и от онлайн фирми. Всеки оператор, който оперира в сферата на онлайн търговията с храни трябва да докаже от къде идва този продукт и на кого го е предложил и дистрибутирал. Задължително е също онлайн операторите да бъдат регистрирани и продуктът, който ще бъде продаван трябва да отговаря на всички изисквания по отношение на храните - производство и етикетировка, каза още д-р Костов.

Въвеждат се също две нови означения - "продукт, добит в България" и "продукт, произведен в България". При първото означение изискването е основната съставка да е българска. За продукт "произведен в България" - всички етапи на неговото производство и дистрибуция трябва да са на територията на България.

Ще се въведе и знак/щампа, който да показва от кой регион е произведен даденият продукт.