Мащабна реформа на паркирането в София предага Борис Бонев
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Юни 2020 16:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Мащабна реформа на паркирането в София предага Борис Бонев

/КРОСС/ Независимият съветник Борис Бонев от Спаси София внесе днес в Столичния общински съвет предложение за всеобхватна реформа на платеното паркиране в София. "През десетте години, откакто беше въведена Синята зона, не са правени никакви корекции, освен механично увеличаване на зоните. През този период градът ни значително се промени, а натискът от автомобили осезаемо нарасна. С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в 21-ви век." - каза общинският съветник и допълни, че това е най-мащабната реформа в сферата на паркирането, откакто има зони за платено паркиране.
От Спаси София казват, че внесеният доклад, продукт на няколкомесечна работа, предвижда десетки промени и подобрения. "Основна промяна е ограничаването на броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. В момента сме свидетели как държавни институции, министерства, даже самата Столична община, окупират огромни пространства за служебните си автомобили и Общината по никакъв начин не ограничава това. Не е справедливо цели улици и площади да се ползват като служебни паркинги, а живущите да нямат къде да паркират, докато пешеходците лавират между колите по разбитите тротоари." - обясни Бонев.
Градските активисти споделят, че са провели десетки разговори и ежедневно получават сигнали от живущи в центъра, които се оплакват от огромния наплив на автомобили. Според тях, липсата на правила, отговарящи на днешните проблеми, сериозно затруднява живота на хората. "Затова предлагаме разширяване на Синята зона в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън Синята зона. Също така предвиждаме тя да важи с един час повече - до 20:30 ч., както и да работи и в неделя между 10 и 18 часа." - споделя Андрей Зографски от Спаси София.
От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли. "Предвиждаме и възможността за въвеждане на "Уикенд зона", важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например. За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели." - казва Бонев.
Обширният доклад съдържа още и забрана за животинска тяга и каруци в компактния град, дигитализация на работата на ЦГМ чрез електронни винетни стикери и контрол, премахване на грозните и нелегални антипаркинг елементи по тротоарите и улиците и т.н. "Предлагаме логични решения за многобройните проблеми, които се трупаха с годините. Затова очаквам, че всички общински съветници ще подкрепят тази улесняваща живота на софиянци промяна." - завърши Борис Бонев.