Бум на жалби към омбудсмана срещу гишетата за неплатени глоби на ГКПП-тата
Секция: Автомобили
28 Юни 2020 14:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бум на жалби към омбудсмана срещу гишетата за неплатени глоби на ГКПП-тата Общественият защитник е сезиран за неправилно работеща система

/КРОСС/ Бум на жалби към омбудсмана Диана Ковачева срещу новоизградените гишета за неплатени такси на граничните пунктове. 

Общественият защитник е сезиран за неправилно работеща система, която не отчита вече платени глоби, както и за нарушаване на човешките права при пътуване.

Биляна разбира, че има наложена глоба от преди две години за превишена скорост. Разказва, че не тя е шофирала, но се е наложило да плати 600 лв.

Случаите като този на Биляна са много. Възмутени шофьори вече са сезирали омбудсмана. 

"Тези глоби трябва да бъдат събирани от НАП. Те трябва да бъдат събирани своевременно и разбира се не бива да се допуска хората, когато стигнат до границата да бъдат изненадани с това, че наистина имат глоби, които дължат и за които не са били информирани", казва омбудсманът.

Проблем има и с работата на самата система, твърди Ковачева. 

"Наши жалбоподатели ни сезираха с проблем, че когато стигнат на границата те са платили своето задължение, но системата не го отчита и тогава те трябва да носят със себе си платежни документи, да доказват правото си да напуснат страната. Не е приемливо, нали? Трябва да се събират глобите, но не точно на границата", категоричен е омбудсманът.

Дори при наличието на неплатена глоба към КАТ обаче граничните власти не връщат нарушителя. Той има 14-дневен срок да я плати.