Росен Желязков: България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Юли 2020 15:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Росен Желязков: България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"

/КРОСС/ България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност", обяви транспортният министър Росен Желязков.

С 520 на 160 гласа новите разпоредби в ущърб на българските превозвачи бяха приети от ЕП.

Към делото са поканени да участват останалите страни от ЕС, които също са против: Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Кипър, Естония.

Разпоредбите за връщането на ТИР-а на всеки 8 седмици в страната на регистрация ще влязат в сила в началото на 2022 г., за връщането на шофьорите - след 20 дни, а за командировъчните - след 18 месеца.

Припомняме ви, че Европарламентът одобри без никакви изменения и трите правни акта, които са част от пакета "Мобилност".

Според приетите текстове новите правила ще помогнат за гарантирането на по-добри условия за почивка на водачите и ще им позволят да прекарват повече време у дома.

Според ЕП новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите.

Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.

Приетите правила в пакета "Мобилност" ще влязат в сила след публикуването им в Официалния вестник на ЕС през следващите седмици.

Така на практика българските забележки бяха игнорирани.

Пред БНТ евродепутатът Андрей Новаков обяви, че сега надеждите ни са насочени към Европейската комисия, която сама се отказа от този проект, нищо, че го предложи.

Очакванията ни най-вече са по оценката за въздействие на околната среда.

"Мисля, че няма еколог с диплома, който да каже, че пътуването на 40% от камионите празни без цел, без заплати за шофьорите е полезно за околната среда. Надеждите са ми насочени към комисаря по транспорт, който освен че идва от Румъния, прави ми впечатление, че има познания, не се е дистанцирал от бранша, че слуша какво казват шофьорите, превозвачите и вижда какво се случва по границите, каза Новаков.