30% от потребителите ще пазаруват храна онлайн и след пандемията
Секция: ИКОНОМИКА
13 Юли 2020 20:16
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
30% от потребителите ще пазаруват храна онлайн и след пандемията

/КРОСС/ За 45% от потребителите в световен мащаб здравеопазването е сред трите най-важни причини, поради които избират да живеят в градска среда, а 43% очакват предприятията да бъдат отговорни за въздействието си върху околната среда. Това показват данните от две допитвания, направени преди и след пандемията COVID-19, публикувани в 11-ото поредно проучване PwC за потребителските нагласи (PwC Global Consumer Insights Survey 2020).

То разглежда навиците и поведението на потребителите в градска среда и дигитализирането на начина им на живот вследствие на бързо променящата се световна обстановка. Докладът показва, че пандемията и мерките за социално дистанциране са довели до фундаментални промени в начина, по който потребителите се хранят, работят, общуват и се грижат за здравето си.

Промяна в начина на пазаруване
Въпреки че пазаруването от физически магазини продължава да бъде предпочитано от потребителите, 35% от анкетираните вече пазаруват храна онлайн, като 86% от тях - или 30 на сто от всички, планират да продължат и след като мерките бъдат премахнати. При нехранителните стоки също наблюдаваме промени. Преди пандемията пазаруването от физически магазини доминира в сравнение с онлайн пазаруването. По това време 47% от потребителите заявяват, че пазаруват от физически локации всекидневно или веднъж седмично; 30% пазаруват през мобилните си телефони, 28% - през компютри и 15% - чрез гласови асистенти. Към момента онлайн пазаруването на нехранителни стоки отбелязва значителен ръст - през мобилни телефони (45%), компютри (41%) и таблети (33%). Тази тенденция е силно изразена в Китай и Близкия изток, където съответно 60% и 58% от анкетираните споделят, че са започнали да пазаруват повече през телефоните си.

Благосъстояние и сигурност
59% от милениълите и 57% от потребителите с деца поставят по-голям акцент върху благосъстоянието си в сравнение с други групи респонденти. Потребителите обръщат все по-голямо внимание на грижата за себе си, като 51% от живеещите в градска среда потвърждават, че в резултат на COVID-19 са по-фокусирани върху грижата за психичното и физическото си здраве, благополучието и начина си на хранене. Градските жители, анкетирани след началото на пандемията, смятат, че безопасността и сигурността (49%), както и здравеопазването (45%) са също толкова важни за качеството им на живот, колкото и перспективите им за заетост на пазара на труда (45%).

Грижа за околната среда
Проучването показва колко важни за потребителите са устойчивостта и усещането за граждански дълг. Резултатите преди появата на COVID-19 показват, че 45% от анкетираните в световен мащаб избягват използването на пластмаса, когато е възможно; 43% смятат, че предприятията трябва да бъдат отговорни за въздействието си върху околната среда, а 41% очакват търговците на дребно да премахнат пластмасовите торбички и опаковките за нетрайни стоки. Въпросът „Кой има най-голяма отговорност за това да насърчава устойчивото поведение във Вашия град?" генерира интересни резултати. 20% от анкетираните смятат, че като потребители те сами трябват да дават пример за подобно поведение, а 15% изказват мнение, че отговорни са производителите. „Въпреки че определени тенденции са в подем от доста време, нашето проучване показва, че пандемията е изострила желанието на потребителите за прозрачност, устойчивост и удобство. Компаниите, които ще извлекат най-голяма полза от ситуацията, са тези, които са изградили доверие в клиентите си, инвестирали са в цялостно безпроблемно потребителско изживяване и са приоритизирали здравето и безопасността на потребителите", коментира Стив Бар, Ръководител Международни потребителски пазари, PwC САЩ. „За първи път, откакто провеждаме проучването, наблюдаваме такова обединение около темите за прозрачността, устойчивостта и социалното съзнание. В такъв ключов момент необходимостта компаниите да изградят доверие с потенциалните си клиенти е повече от очевидна", допълва Оз Озтюрк, Ръководител Консултантски услуги за международни потребителски пазари, PwC Великобритания.