Повече от 50% от обезопасителните системи по пътищата трябва да бъдат подновени
Секция: Автомобили
14 Юли 2020 09:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
 Повече от 50% от обезопасителните системи  по пътищата трябва да бъдат подновени

/КРОСС/ Повече от 50% от обезопасителните системи в страната трябва да бъдат подновени - т.е. на всеки втори метър мантинелата не отговаря на стандарта. В България не се прави оценка на риска. Ясно е, че няма пари да сменим всичко. Трябва да приоритизираме - на базата на оценка на риска ще стане ясно къде е необходимо да има подмяна.

Това заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по повод трагичния инцидент на автомагистрала "Тракия" преди два дни, при който загинаха 5 души, а други 6 бяха ранени, след като тир влезе в насрещното движение. За "Тази сутрин" той обясни, че мантинелата видимо не може да спре тир, а стандартът, по който е поставяна, е руски от 1986 г. Новата мантинела може ли да спре тир - отговорът е не. Има ли мантинели, които могат да спрат тир - има, но при определени условия. Идва въпросът къде трябва да поставим такива съоръжения, подчерта той.

Милчев изтъкна, че хората са загинали не заради пробитата и ръждясала мантинела, а заради пробитата транспортна система у нас.

Настояваме парите да се харчат през оценка на риска. Преди 10 дни ни се казва, че пътят няма да се ремонтира, а сега - започва ремонт наесен. Кое налага тази промяна? Нямаме план на действие, категоричен беше експертът. Също така цитира данни на МВР, в които се казва, че от 2016 г. насам 7% от транзитно преминаващите автомобили у нас биват глобявани, което е над 40 млн. лв. в несъбрани глоби.

Инж. Иван Досев от УС на АПИ заяви, че мантинелата не е виновна за инцидента на АМ "Тракия". Тя е отговаряла на изискванията и стандартите към момента на поставянето й. Такъв товар на такъв камион и най-високият клас мантинела не би спрял подобен удар, обясни той. По думите му мантинелата на 160-тия км от автомагистралата е по нормите от миналия век, но не трябва да се прави внушение, че ако стандартът е различен, то съоръжението е негодно. Той обясни, че мантинелата би следвало да се подмени, когато се направи ремонт на участъка. Такъв е планиран наесен - 52 км от 156 км до 208 км ще бъдат ремонтирани, като първоначално ще се подмени настилката в дясното платно в посока Бургас.