Откриха нов способ как да бъдем здрави и да удължим живота си
15 Юли 2020 12:24

Откриха нов способ как да бъдем здрави и да удължим живота си

/КРОСС/ Учени от университета в Южна Калифорния откриха начин за запазване на здравето и удължаване на живота чрез въздействието върху специфичен хормон, се казва в публикация на изданието "Джърнал ъв джеронтолъджи".

По време на експерименти с дрозофили изследователите доказаха, че препаратът мифепристон RU-486 , който се използва за лечението на рак, на болестта на Кушинг и за прекратяване на ранна бременност, е способен да удължи живота на насекомите. По време на чифтосването самките получават от самците пептид, който предизвиква възпаления, вреди на здравето и съкращава продължителността на живота им. Оказало се, че мифепристонът блокира действието на тази молекула.

Изследователите изяснили, че ефектите на препарата приличат на тези, които се наблюдават при лекуваните с него жени. При насекомите ключова роля в реализирането на ефекта се пада на ювенилния хормон. Той участва в развитието на винарките по време на целия им живот - от яйцето до личинката и до възрастния екземпляр.

Половият пептид усилва действието на ювенилния хормон, в резултат на което метоболизмът се превключва на процеси, изискващи повече енергия за поддържането на функциите на организма. Това способства за възникването на възпаления и насекомите стават уязвими от токсични молекули.

Резултатите от експериментите показали, че мифепристонът препятства превключването на организма в патогенен режим.

Освен това се оказало, че ефектът на препарата се разпространява и върху други организми, включително и червеите. Тъй като дрозофилите и червеите еволюционно са много отдалечени помежду си, както и от човека, учените се надяват мифепристонът да окаже същото въздействие и в хуманната медицина.