Имобилайзер при алкохол? Това искат повечето автомобилисти
Секция: Автомобили
15 Юли 2020 12:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Имобилайзер при алкохол? Това искат повечето автомобилисти

/КРОСС/ Шофирането в нетрезво състояние има фатални последици. Според статистиката пияните шофьори са отговорни за доста от пътно-транспортните произшествия с фатален изход. ЕС иска да промени това и да въведе тестове за алкохол преди всяко пътуване от 2022 година.

Това означава, че водачът трябва да духне в тръба, преди да започне пътуването с колата си. Ако това покаже наличието на алкохол, автомобилът няма да бъде стартиран. Новата концепция за безопасност е до голяма степен одобрена например в Германия, както показва проучване на AutoScout24.

За повече безопасност собствениците на автомобили са готови да направят големи отстъпки - 60 процента приветстват факта, че трябва да се прави тест за алкохол на водача преди да започне пътуването, 40 процента са против.

Причините за тази мярка сред анкетираните са най-различни. Безопасността е на преден план за 46 процента от анкетираните, а 22 процента виждат тестовото устройство като инструмент за самоконтрол и казват, че винаги ще виждат дали все още може да се шофира след малко количество алкохол и има правна сигурност за това. 22 процента също смятат, че тестовото устройство не трябва да се използва само при новите автомобили, а трябва да бъде използвано и при употребяваните.

Какви аргументи имат критиците на новия регламент? 22 процента смятат, че новата система кани към злоупотреба и че водачът може да остави децата си да духат, ако е необходимо. 19 процента го отхвърлят, защото според тях това не само ще оскъпява новите автомобили, но и ще е по-предразположено към повреда.

Само на трето място са опасенията, че вашите собствени данни няма да останат в превозното средство и могат да попаднат в грешни ръце. А 13 процента виждат новата идея на ЕС като още една стъпка за контрол над водачите и тяхната свобода, и за това го отхвърлят.