Apple е най-скъпата марка
Секция: Технологии
29 Юли 2020 14:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Apple е най-скъпата марка

/КРОСС/ Стойността на бранда на американската корпорация „Netflix" за една година се е повишила със 72 % и достигна 25,7 милиарда долара. Това е оценката на публикуваната от „Форбс" класация на най-скъпите марки в света.

Първите места традиционно са заети от Apple с 241,2 млрд. долара, Google с 207,5 млрд. долара, Microsoft -162,9 млрд., Amazon - 135,4 млрд. и Facebook - 70,3 млрд. долара.

Следват ги Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald's.

Преди година в десетката влизаше и марката „Тойота", но заради претърпените тази година загуби от 7 % тя зае 11-то място.

От лидерите само Facebook и Samsung са загубили, съответно 21 % и 5 %, докато останалите марки са поскъпнали, като най-голям е ръстът на Netflix.

Общата стойност на стоте най-скъпи брандове възлиза на 2,54 трилиона долара, като половината от тях са собственост на американски компании, 10 са германски, а 9 френски.

Най-голям е броят на технологичните компании - 20, 14 бранда са на фирми, работещи в областта на финансите, 11 - в автомобилния сектор.