Откриха нова галактика с ниско ниво на кислород
03 Август 2020 18:10

Откриха нова галактика с ниско ниво на кислород

/КРОСС/ Астрономи направиха вълнуващо откритие, използвайки японския телескоп Subaru. Учените откриха нова галактика, която има изключително ниски нива на кислород.

Според изследователите, галактиката има само 1,6% от съдържанието на кислорода в нашата галактика, съобщава „Слаш Джеар". Изключително ниските концентрации на кислород в галактиката предполагат, че повечето от звездите в нея са се образували наскоро, поне в галактически мащаб. Намирането на галактики в ранния етап на формиране с помощта на широко полеви данни е много трудно, тъй като данните съдържат до 40 милиона обекти.

Името на новооткритата галактика е HSC J1631+4426.

Изследователите също така отбелязват колко рядко се срещат галактики в толкова ранен стадий на формиране. Галактиката е една от 27 галактики, избрани от ИИ на компютъра за последващи наблюдения, които биха могли да бъдат галактики в етап на ранно формиране.

HSC J1631+4426 е на около 430 милиона светлинни години в съзвездието Херкулес.

Други подробности за галактиката включват, че тя е много малка, само около 1/100 000 от галактиката на Млечния път. Наличието на 1,6% кислород е най-ниската регистрирана стойност досега. Понастоящем няма данни за това на колко години може да е галактиката, но галактическите времеви диапазони са огромни в сравнение с човешкия живот.