Русия започва да произвежда серийно първия си електромобил до края на годината
Секция: Русия
04 Август 2020 20:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Русия започва да произвежда серийно първия си електромобил до края на годината

/КРОСС/ След закъснения, свързани с пандемията, първият руски електромобил, наречен Zetta, ще започне серийно производство в края на 2020 г., разкри министърът на промишлеността и търговията в страната Денис Мантуров.

„Ясно е, че пандемията по някакъв начин се отрази на развитието на проекта. Надявам се всички процедури за сертифициране да приключат до края на годината и нашите колеги да започнат серийно производство в края на 2020 г. Към момента те са на 70%", коментира той.

Zetta ще излезе от производствената линия в град Толяти, един от основните центрове на автомобилната индустрия в Русия. Автомобилите първо ще се продават на вътрешния пазар, но първоначалният бизнес проект предполага, че Zetta ще може да се изнася за други страни, обясни Мантуров.

По-рано производителите на Zetta разкриха, че 10 автомобила ще излязат от производствената линия тази година, докато планират да увеличат този брой до 2000 автомобила през 2021 г. След това фабриката ще може да произвежда около 15 хил. автомобила годишно.

Zetta е първото изцяло руско електрическо превозно средство, което е готово да бъде достъпно за широката публика. Според местните медии най-евтината конфигурация на превозното средство би струвала 450 хил. рубли (около 6 000 долара). Обхватът му се определя между 200 километра за по-евтините модели и до 560 километра при напредналите. Автомобилът развива максимална скорост от 120 км/ч.

Руснаците имат много по-малък апетит за автомобили с електрическо задвижване, спрямо хората в други части на света, като по-малко от 300 нови електрически автомобила са продадени миналата година в страната, съобщава ежедневникът „Комерсант". Търсенето на нови електрически автомобили е по-голямо в големите градове като Москва и Санкт Петербург, докато хората в други региони са търсили такива коли на пазара, но втора употреба.

Припомняме, че миналият месец турският президент Реджеп Тайип Ердоган постави основите на завода за производство на първия турски автомобил. Ердоган за първи път обяви проекта през 2011 г., но минаха шест години, преди TOGG да бъде създаден от турски консорциум, който включва производителя на моторни превозни средства Anadolu Group, BMC и Turkcell, най-големият мобилен оператор в Турция.