Представители на съвета на децата към ДАЗД връчиха становище за учебната година на Вълчев
Секция: БЪЛГАРИЯ
27 Август 2020 19:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Представители на съвета на децата към ДАЗД връчиха становище за учебната година на Вълчев

/КРОСС/ Представителна част от членовете на Съвета на децата към председателя на ДАЗД Диян Калайджиев, Тодор Тачев и Ванеса Филипова гостуваха на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по инициатива на председателя на Държавната агенция за закрила на детето д-р Елеонора Лилова, съобщиха от ДАЗД.

Целта на срещата е да се чуе детското мнение и то да бъде взето предвид във връзка със старта на новата учебна година в условията на сложната епидемиологична обстановка. Министър Вълчев даде възможност децата да отправят своите въпроси и предложения, свързани с учебния материал, дистанционната форма на обучение и мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19 в училище.

Председателят на Съвета, Диян Калайджиев, връчи звънче на министър Вълчев с пожелание да се чува все повече гласът на децата.

„Благодаря Ви за това че приехте децата да се срещнат с Вас и да споделят проблемите, които ги вълнуват. Те имат нужда да ги чуваме по-често, да ги стимулираме да изразяват своето мнение и да участват в решенията, които възрастните вземаме за тях", подкрепи децата председателят на ДАЗД д-р Лилова в началото на срещата.

Представителите на детския глас в България изразиха своето мнение „за" присъственото стартиране на учебната година, гледната си точка за ученето в изцяло онлайн среда и начина по който се преподава учебния материал по различните предмети. Според тях ученето в изцяло дистанционна форма крие рискове, свързани с качеството на усвояване на материала. Те изразиха нуждата за общуване лице в лице с учителите и съучениците си. По отношение на обема и начина на преподаване децата споделиха, че имат нужда от повече практически упражнения, а не от „суха теория" и обърнаха внимание, че е важно учителите да създават екипност между учениците по време на час.

Децата предлагат конкретни мерки за осигуряване на по-безопасна и здравословна среда за всички участници в учебния процес. Те представиха на министъра предложения, които включват мерки за оказване на подкрепа от психолози, педагогически съветници и др. специалисти на децата и техните семейства, както и да се осигурят информационни материали, свързани с безопасното сърфиране в интернет и настояват да бъдат осигурени технически средства за всички ученици, които имат нужда да продължат образованието си, но са принудени да работят.

Повод за оживена дискусия се превърна изучаването на математика в паралелки, за които профила е хуманитарен. За децата изучаването на предмета е вид затруднение в ученето и занижаване на оценките им. В отговор на това министър Вълчев отвърна с думите: „В живота си ще се срещате с най-различни вероятности всеки ден, a математиката и логиката в нея само могат да ви бъдат от полза." Той подчерта, че понякога не си даваме сметка за силата на базовите познания, а именно те градят интелекта. Заместник-министърът на образованието и науката, Таня Михайлова подкрепи с примери позицията на министъра и посъветва децата винаги да търсят различни извори на информация, да имат критично мислене и да търсят възможност за креативност навсякъде.

Срещата приключи с покана към министър Вълчев да се включи в комисията за избор на нови членове в Съвета през месец септември тази година.