Официално: Mercedes-Benz представи новата S-класа (Снимки)
Секция: Автомобили
02 Септември 2020 16:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Официално: Mercedes-Benz представи новата S-класа (Снимки) Продажбите започват само след няколко седмици, като началната цена в Германия е около 90 хил. евро

 

/КРОСС/ "Най-добрата кола в света" - S-класата на Mercedes-Benz, издание W223, седмото поколение на лимузината, която поставя стандартите не само в класа, но и в цялата автомобилна индустрия. 

Най-продаваната луксозна кола на планетата гъмжи от високи технологии, които от днес започват да се преписват от всички останали. Завиващата задна ос не е нещо непознато в индустрията, но щом вече я има S, значи скоро ще я имат всички. Тя намалява диаметъра на завой с впечатляващите 1,9 метра. Новото окачване на лимузината сканира пътя пред себе си и променя твърдостта на амортисьорите 1000 пъти в секунда! Вече сте чули за системата MBUX, която е разработка на българския отдел на компанията Visteon. Тя използва камери, за да изпълнява желанията на всеки от пътниците в колата, независимо къде седи. Вече не говорим само да пуснете масажа на седалките или любимата си музика с гласова команда. Става въпрос за абсурдно впечатляващи дреболии - погледнете зад гърба си и колата само ще прибере щората зад задните седалки.

Излишно е да споменаваме, че специално разработената за S-класата аудио система Burmester с 30 говорителя е една от най-добрите в съвременното автомобилостроене. Също като първите в света фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад. Или круиз контролът, който на избрани европейски пътища (познайте дали нашите ще получат подобно доверие) позволява движение с до 60 км/ч без участието на шофьора. Системата ще позволява на шофьора да отдели ръце от волана и ще го предупреди с 10-секунден аванс, когато трябва отново да го хване. Новата S-класа, разбира се, изобщо не се нуждае от вашето участие, за да си намери сама място за паркиране. Единственото, което е спряло инженерите да позволят на колата да ви остави пред входа, и да се отдалечи сама към паркинга, са законовите изисквания.

Продължаваме нататък като в приказка от 1001 нощ. Дигиталните фарове използват милиони огледала, за да прожектират на асфалта символи и напътствия за шофьора и пешеходците. Хедъп дисплеят разполага с добавена реалност, а новият 12,8-инчов сензорен екран заменя доста от бутоните в интериора.

Двигателите?

С премиерата дебютират два бензинови и два дизелови мотора. S 450 4Matic и S 500 4Matic разчитат на бензиновия 3-литров редови 6-цилиндров двигател, мощността им е съответно 367 и 435 к.с., а въртящият момент - 500 и 520 Нм. Те са подпомогнати от 48-волтова хибридна система, която осигурява среден разход от 7,8 до 9,5 л/100 км. Дизеловите версии също са две. S 350 d и S 400 d, като и при двете задвижването отново е от 3-литров редови шестак, съответно с 286 и 330 к.с., и въртящ момент от 600 и съответно 700 Нм. По-малкият се предлага със задно или двойно предаване, докато S 400 d идва само като 4Matic. Средният разход на гориво е между 6,3 и 7,0 л/100 км, в зависимост от опциите, размера на джантите и други подобни дреболии. През 2021 към тази гама ще бъдат добавени още няколко версии, по-големите V8 варианти, както и плъгин хибрид, способен на 100 км изцяло електрически пробег.

 

материал и снимки: dizzyriders.bg