Диана Ковачева: Фактурите на „Топлофикация" са в насипен вид
Секция: ИКОНОМИКА
25 Септември 2020 10:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Диана Ковачева: Фактурите на „Топлофикация" са в насипен вид

/КРОСС/ Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация", защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата. Това заяви в студиото на "Здравей, България" омбудсманът Диана Ковачева. Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми, разясни още обществения защитник. Тя поясни, че е изпратила препоръка към „Топлофикация - София" информацията във фактурите да бъде ясна, разбираема и неподвеждаща. Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате, допълни обществения защитник.

Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия, изясни Ковачева. Тя информира, че е изпратила 150 жалби на граждани до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени. Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат, добави Ковачева. Тя допълни, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация - София" е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.

Не знам как „Топлофикация" се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от „Топлофикация", посочи още Ковачева.