„Закуска в Тифани“ на сцената на Драматичен театър Пловдив
Секция: КУЛТУРА
20 Октомври 2020 08:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Закуска в Тифани“ на сцената на Драматичен театър Пловдив

/КРОСС/ Стремежът към свобода и силата на надеждата. Това изследва творческият екип на пловдивския драматичен театър, поел по предизвикателния път да открие новия и по-особен от всички досегашни сезони заради Covid кризата с представлението „Закуска в Тифани".

За първи път романът на Труман Капоти се пресъздава на театрална сцена в България и това става благодарение на адаптацията на текста от Александър Секулов и режисьора на спектакъла Диана Добрева - сътворили заедно вече няколко впечатляващи постановки като „Дебелянов и ангелите" и „Одисей". За пореден път с тях разгръща въображението си Мира Каланова, която е сценограф на спектакъла, костюмите са дело на Марина Райчинова, музиката е на Петя Диманова, а хореографията - на Деян Георгиев.

„Да направим „Закуска в Тифани" за нас беше мечта и се надяваме представлението да стане едно от любимите на пловдивската публика", не крие очакванията си директорът на пловдивския театър Кръстю Кръстев, за когото постигнатото на сцената го е превело и до осмислянето, че:

„Никой не ни е виновен да не бъдем свободни, никой не ни пречи, не може да ни попречи, това е въпрос на дух и аз съм много щастлив, че в това време, в което всички обвиняваме всички, че ни пречат да бъдем такива, каквито искаме, се ражда този спектакъл и той спонтанно показва начин човек да бъде свободен".

„Всъщност намеренията ни бяха да направим едно просто представление, а се получи точно обратното", казва Александър Секулов, който акцентира също и на образа на Холи Голайтли.

„Времена, в които светът е спрял, ние правим спектакъл за момиче, което нарича себе си „пътничка". Виждам в това момиче и светла ирония, и някаква непреодолима надежда, че нищо не спира, както не спира и Холи Голайтли. В свободата и красотата има прелъстителна сила и те са нещото, което правят човека обезоръжен. Същевременно му дават и кураж, и го правят леко тъжен и мисля, че тази елегична мелодия, тази музикална тема на кратките срещи със свободата и красотата е основна доминанта в спектакъла, който направихме".

С усещане за светлина и надежда предава спектакъла Диана Добрева:

„Закуска в Тифани" за мен беше един от най-радостните процеси, които съм имала. „Одисей" имаше дълъг и много тежък репетиционен период и не само - доста мои представления са имали доста тежки репетиционни периоди... Постижение на спектакъла обаче е, че ключовете към внушението са и театърът, и киното... Цялото сценично пространство е най-динамичното пространство, което сме създавали до този момент".

Ролята на Холи е поверена на Климентина Фърцова, която все още е студентка и която е избрана след кастинг с участието на близо 100 кандидатки.