Подписаха два ключови договора за развитието на железопътен възел София
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Октомври 2020 16:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Подписаха два ключови договора за развитието на железопътен възел София

/КРОСС/Договорите за модернизация и обновяване на съществуващия 9,925 километров двупътен жп участък от София до Волуяк бяха подписани днес. В отсечката, която е част от коридор Ориент-Източно-Средиземноморски, предстои проектиране, строителни дейности, системи за сигнализация и телекомуникации и внедряване на Европейската система за управление на влаковете (ERTMS) на жп възел София.
Договорът за „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк" включва два основни етапа: проектиране и строителство. Проектните дейности обхващат техническо и работно проектиране на коловозното развитие на централна гара София и междугарието София-Волуяк за модернизацията на двупътен железен път, контактната мрежа и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от централната жп гара в столицата до гара Волуяк.
В участъка ще бъдат построени нови приемни здания в гара Волуяк и спирка Обеля, а спирките Надежда и Връбница ще бъдат обновени. Предстои изграждането на изцяло нова гара Обеля, която ще включва 6 броя електрифицирани коловози, паркинги и съоръжения за връзки с обществения транспорт включително със столичното метро. Също така в цялата отсечка ще бъдат изградени нови перони, пешеходни подлези и надлези с осигурена достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност.
Предвидените шумозащитни съоръжения в района на гарите ще сведат до минимум шума за живеещите в района от преминаващи влакове, а предпазните огради ще ограничат нерегламентираното пресичане на жп релси от гражданите, което ще допринесе за намаляването на инцидентите в този участък.
Стойността на договора за строителство е 199 850 060, 56 лева без ДДС, а негов изпълнител е „ЗГОП БЪЛГАРИЯ" ДЗЗД, включващо фирмите: „Тодини България" ООД и Стопанско дружество ЗГОП АД. Срокът за изпълнение е 42 месеца.
Договорът за „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)" включва проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на маршрутно-компютърни централизации в гарите София, Обеля и Волуяк с всичките им съпътстващи подсистеми и елементи, система за безопасно движение в междугарията, Европейска система за контрол на влаковете - ЕRTMS - ETCS Ниво 1, пътнически информационни системи, видеонаблюдение на гари и гарови райони. Телекомуникационна система GSM-R с обхват на дейностите от Централна гара София до гара Волуяк и гара Банкя включително, което ще осигури радио-комуникация с локомотивните машинисти. Стойността на договора за строителство е 45 499 420, 29 лева без ДДС, а негов изпълнител е „ИРТМС КА Волуяк" ДЗЗД, включващо фирмите: „Атоменергоремонт" АД и „Каф сигналинг" С.л. Срокът за изпълнение е 42 месеца.
Изпълнението на заложените проектни дейности ще подобрят процеса на експлоатация на железния път в района на столицата и прилежащата територия, ще подобрят значително както безопасността на железопътния транспорт в страната, така и качеството на обслужване по отношение на времето за пътуване и комфорта на пътниците.
Проектите „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк" и „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS) са част от проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София-Волуяк" и се съфинансират със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).