Руски учени откриха приложение на змийска отрова в борбата с коронавируса
14 Януари 2021 10:54

Руски учени откриха приложение на змийска отрова в борбата с коронавируса

/КРОСС/ Руски учени, водени от Юрий Уткин, ръководител на лабораторията на Института по биоорганична химия на Руската академия на науките, са намерили начин за потискане на коронавируса с помощта на ензим, който е част от змийската отрова. Резултатите от тяхната работа са публикувани на портала за препринт bioRxiv, съобщава РИА Новости.

"Показахме, че фосфолипазата А2 (PLA2), извлечена от отровата на различни видове змии, е способна на различна степен на защита срещу коронавирусните клетки на SARS-CoV-2 (Vero E6), които се използват широко в експерименти с вируси", пишат изследователите. В допълнение, биолозите са открили, че най-ефективна е отровата на усойниците на Николски (Vipera nikolskii). Той притежава мощна вируцидна активност срещу патогена COVID-19. Тези влечуги живеят в югозападната част на Русия и Украйна. Резултатите от работата на учените показват, че змийските отрови могат да бъдат обещаващ инструмент за създаване на лекарства, които атакуват обвивката на вируса. Според последните данни на СЗО, 90 милиона души вече са заразени с коронавирус, над 1,9 милиона са починали. Повечето случаи на COVID-19 са регистрирани в САЩ, Индия и Бразилия. Също така тези страни са водещи по брой починали пациенти.