Цел: Камионите в Европа с нулеви вредни емисии до 2030 година
Секция: Автомобили
26 Януари 2021 18:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Цел: Камионите в Европа с нулеви вредни емисии до 2030 година

/КРОСС/ Енергийната компания Shell и консултантската Deloitte предлагат 10-годишна пътна карта с 22 решения за декарбонизация на товарните превози. Това е записано в разработения доклад от екип на двете компании "Декарбонизиране на товарните превози: Ускоряване" ("Decarbonising Road Freight: Getting into Gear") за бъдещето на сектора, след анкета със 158-те лидери в сектора на товарните превози. 70 на сто от тях считат декарбонизирането за водещ или един от топ 3 приоритетите на тяхната организация.

В пътната карта са посочени икономическите, техническите, регулаторните и организационните фактори, които влияят върху способността на сектора да се декарбонизира. Проучването показва още, че повечето от участниците виждат електрическите превозни средства с водородна горивна клетка и тези на батерия като най-добре приложимата дългосрочна технология с нулеви емисии за товарните превози. Много от анкетираните вярват, че тези камиони ще станат рентабилни и конкурентоспособни през следващите от 5 до 10 години.

"Камионите на практика транспортират всичко, от което модерното общество се нуждае в ежедневието си. Особено в настоящата криза, причинена от COVID-19, хората осъзнаха колко ключови са товарните превози за доставянето на жизненоважни стоки", каза Хуберт Вигевино, директор за Downstream бизнеса в Shell (преработката и продажбата на сурови петролни продукти).

"В момента товарните превози са отговорни за 9% от глобалните въглеродни емисии. С очакваното двойно увеличаване на тези услуги до 2050 г. е важно сега да се предприемат незабавни действия, за да може дотогава секторът да бъде насочен към развитие с нулеви емисии. Транспортните компании, производителите на камиони и доставчиците на енергия вече започнаха да инвестират в нисковъглеродни решения или такива с нулеви емисии, но секторът изисква още по-стабилни политики и регулации, за да може промяната да се ускори."

"Следващите 10 години ще бъдат от критично значение за въвеждането на превозни средства с нулеви емисии в товарните превози. Много е окуражаващо, че лидерите в сектора вече са започнали да мислят заедно върху обща технологична стратегия", каза Карлос Маурер, изпълнителен вицепрезидент "Сектори и декарбонизация" в Shell. "Вярваме, че след като е произведен в необходимия мащаб, водородът би могъл да бъде по-рентабилният и лесно изпълним път към нулевите нетни емисии за тежкотоварните и среднотоварните автомобили, които се движат на дълги разстояния. Електрическата мобилност би направила същото за лекотоварните и среднотоварните превозни средства с къси маршрути. Shell вече започна да предприема стъпки, за да направи енергийните решения достъпни за клиентите. Партнираме си и с други компании, за да разширим тези усилия."