Загубите за големите търговски центрове тепърва ще се оценяват
Секция: ИКОНОМИКА
27 Януари 2021 15:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Загубите за големите търговски центрове тепърва ще се оценяват

/КРОСС/ Българската асоциация на ритейл центровете е удовлетворена от решението на правителството за отваряне на големите търговски центрове от 1 февруари, но е доста закъсняло, защото очакването е било това да стане през декември - най-важният месец в годината за търговците, заяви пред Радио София Манол Гойгаджиев, председател на асоциацията:

"Затварянето на моловете за три месеца нанася огромни загуби - над 100 милиона лева, не само за търговските центрове като наемодатели, но и за търговските обекти в тях. Ефектът ще бъде дълготраен и загубите тепърва ще се оценяват. Неминуемо ще има фалити, не само на търговците, а и на цели търговски центрове. Голяма част от стоката, която се продава в тези обекти, е сезонна и след липсата на силен декември месец, сега те трябва да се подготвят за пролетно-летния сезон с минимални средства."

Манол Гойгаджиев обясни, че големите търговски центрове, които са част от холдингови структури, не могат да кандидатстват по програмата за иновации на Министерството на икономиката, която е насочена към малките и средни предприятие. Отправени са запитвания към местната власт за данъчни облекчения за периода на затваряне, но засега такава подкрепа не е получена.

"Мерките срещу разпространението на коронавируса в големите търговски центрове са дори по-големи от предписаните - отделен е персонал, който съблюдава за носенето на маски, осигурена е вентилация с външен въздух, пасажите в моловете са широки и осигуряват спазване на дистанция, поставят се стелки, напоени с дезинфектант. Спазват се над 80 критерии," увери Гойгаджиев.