Българин откри нова екзопланета със скалиста повърхност
05 Март 2021 11:16

Българин откри нова екзопланета със скалиста повърхност

/КРОСС/ Българин откри нова близка екзопланета със скалиста повърхност. Тя е наречена Gliese 486b и е от изключително важност за науката, тъй като е достатъчно масивна и има точните физически орбитални параметри, които могат да позволят да надникнем в нейната атмосфера.

Това обясни откривателят й д-р Трифон Трифонов - астроном от Института по астрофизика "Макс Планк" в Хайделберг и възпитаник на Физическия факултет на СУ "Климент Охридски". Откритието бе публикувано на 4 март в 21:00 часа в престижно издание в света.

"Това е крайният продукт от многогодишна работа в тази насока. Наблюдаваме много звезди около Слънцето, т.нар. червени джуджета и търсим планети около тях, но това съвсем не е лека задача. Изисква се много време да се построят инструментите и да се инсталират на телескопите, после да наблюдават звездите и в един момент стигаме до деня като днешния, в който вече гордо можем да покажем на света какво сме открили. Това няма да е нито първата, нито последната планета, която откриваме", сподели д-р Трифон Трифонов.