Росен Желязков:Слави Трифонов никога не е спирал да бъде политик от екрана
Секция: ПОЛИТИКА
08 Април 2021 10:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Росен Желязков:Слави Трифонов никога не е спирал да бъде политик от екрана

/КРОСС/ Слави Трифонов никога не е спирал да бъде политик от екрана - с тези думи министърът на транспорта и водач на две листи на ГЕРБ Росен Желязков коментира голямата подкрепа, която партията „Има такъв народ" получи на тези избори.

Всяка вечер той отправяше политически послания и това беше повече от 15 години. Неговите тези и позиции, било то под формата на музика, танци и скечове, достигнаха до хората. Вече е моментът обаче, когато има политическа ситуация, при която трябва да се поеме ясна отговорност - и това е отговорността за управлението, каза Желязков в „Тази сутрин". По думите му е ясно, че ГЕРБ е първа политическа сила и се чувстват победители в тези избори.

Нещо повече - разликата между първия и втория е около 270 000 гласа. С БСП разликата е още по-голяма, а те бяха основният ни опонент преди и си остават основен опонент заради политическите ни различия. Анализаторите говорят така, сякаш ГЕРБ е загубила изборите, коментира Росен Желязков. Той заяви, че партията не е загуби 300 000 гласа, а е имало по-малка избирателна активност и нови субекти, които са казали, че ще управляват оттук нататък. В момента, като се каже името на Борисов, има някакъв уплах и той е единственото, което обединява парламентарната опозиция, допълни министърът на транспорта.

По темата за това, че кабинетът одобри вчера решението на министъра за изменение на концесионния договор за "Летище София", Росен Желязков коментира, че се възстановява баланса на концесията на летище София единствено чрез отлагане на годишни плащания. Те нито се опрощават, нито се намаляват. Същевременно, още този месец държавата ще получи първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева, които са предвидени в приходната част на бюджета.

4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия. Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции - ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка. „Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм. Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това, заяви Желязков. По думите му при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави. Росен Желязков изтъкна още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията. Само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летище София са в размер на 11 милиона лева.