Тапи и серия от катастрофи при голямото прибиране по празниците
Секция: Автомобили
10 Май 2021 09:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Тапи и серия от катастрофи при голямото прибиране по празниците

/КРОСС/ Нашата равносметка е, че нещата ще стават още по-лоши. Базирам се на изказване на служител от КАТ, когото преди празниците попитаха какво ще направят контролните органи, за да се справят с трафика. Той каза една голяма смешка: „Всички камери са налице и сме ги изкарали на пътя". Не знам как една камера може да регулира трафика, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. По думите му, в случай на инцидент, при който бързо се получава задръстване, може чрез светещи табели шофьорите да се уведомят, че е станала катастрофа. В Германия, например, те се включват достатъчно рано и предупреждават какъв е трафикът и колко километра е задръстването, добави Георгиев.

Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт. Трябва да има достатъчно свободен ресурс, който да реагира на такива ситуации. Не всички екипи да са заети с това да стоят на някое ограничение и цял ден да глобяват. По този начин няма как да стане, а е необходимо да се реагира на момента, каза още Тодоров. Той смята, че у нас няма регламент какво да се прави в случай на катастрофа, реагирало се според ситуацията.

Експертите се обединиха около това, че е необходим изцяло нов закон за движение по пътищата.

Необходимо е и разделяне на дейностите. Според мен трябва Общинска полиция да се занимава с контрола и организацията на движението в големите градове. По републиканската пътна мрежа това да се прави от КАТ, завърши Георгиев.