Възнесение Господне (Спасовден)
Секция: Църковен календар
10 Юни 2021 06:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Възнесение Господне (Спасовден)

/КРОСС/ В четвъртък на Шестата седмица след Пасха празнуваме Възнесение Господа Бога и Спасителя наш Иисус Христос.

Още докато бил с учениците Си, преди Своите страдания, Христос им обещал, че ще им изпрати Св.Дух, казвайки : „За вас е по-добре Аз да замина; защото, ако не замина, Утешителят няма да дойде при вас" (Йоан 16:7).

А след Възкресението Си от мъртвите в продължение на 40 дни Господ им се явявал и приемал храна пред тях, за да ги увери, че е самият Той -възкръснал. Именно в тия дни (от Възкресение до Възнесение Господне) Господ им изяснявал тайните на Царството Божие.

Този светъл празник Възнесение Господне българският народ нарича Спасовден.

Защо го нарича така? Очевидно в това име, с което е наречен този голям християнски празник е вложен дълбок религиозен и богословски смисъл. Празникът на славното Възнесение Господне не случайно от благочестивия български народ е наречен Ден на Спасителя, тъй като с възнесението на Иисуса Христа се завършва делото на спасението, открива се небето за всички повярвали в Него, за да могат да станат съобщници на Неговия живот и следователно да бъдат изкупени и спасени.

Господ Иисус се възнесе на небето със Своето прославено във Възкресението божествено тяло.

С това Той почете нашата човешка природа и я обожи.
Възнесението на Спасителя не означава напускане на света и изоставяне на човека, защото какъв смисъл биха имали тогава Неговите страдания и смърт, Неговото възкресение, изкупителната Му жертва и победата над смъртта. Макар възнесъл се на небето и седнал отдясно на Отца, съгласно обещанието Му , Той пребъдвал невидимо със Своите ученици, помагал им, подкрепял словото Си с личби, от които то се придружавало. Той бил не само със Своите ученици през време на земния си живот, но и с техните приемници по вяра, с приемниците на техните приемници и т.н. Следователно Възнеслият се Иисус е и с нас, които вярваме в Него. Затова Иисус основа Своята църква, която освети и обикна дотолкова, че се пожертва за нея. Той всякога е в нея, „защото дето са двама или трима събрани в Мое име, там съм Аз посред тях" / Мат.18:20/.

Любовта на Спасителя към човека е самата Божия любов, а тя е вечна.

Тя никога не секва, защото Бог е любов. Любовта на Божия Син обгръща човека през всички времена, не гасне и не отслабва никога . Тя е жива и вечна, както е жив и вечен нейният Извор. Възнеслият се всякога е при вярващите в Него. Вярващите в Иисуса всякога Го виждат, защото те са в общение с Него, те приемат Неговия живот, приемат плодовете на изкупителното дело, което Той е извършил и всички плодове на Духа, а „плодът на Духа се състои във всяка доброта, правда и истина" /Еф. 5:9 /. И понеже имат плодовете на Духа , те виждат Иисуса, виждат Го в своя собствен живот, защото чрез Него живеят.

Тези, които живеят чрез Иисуса, имат Неговия Дух. А които имат Неговия Дух , имат и Неговата сила, защото в това е животът на Иисуса, усвояван от човеците: проява на дух и сила. Поради това те дълбоко и неразривно са свързани с Него. А тия, които са Негови, изпълняват заповедите Му:

„По това ще познаят всички, че сте Мои ученици ако любов имате помежду си" /Йоан 13 :35/.