КБТБ: Туризмът трябва да намери място в Националния план за възстановяване
Секция: Туризъм
17 Юни 2021 17:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
КБТБ: Туризмът трябва да намери място в  Националния план за възстановяване

БТА и Конфедерацията на българския туристически бизнес подписаха договор за сътрудничество

/КРОСС/ Конфедерацията на българския туристически бизнес отправи апел и предложение за среща с министър-председателя Стефан Янев, на която да бъде обсъден националният план за възстановяване и устойчивост.
"Бихме искали да поставим въпроса за необходимостта от преразглеждане на националния план за възстановяване и устойчивост. Да се забави колкото е необходимо неговото представяне в Брюксел, но да бъде представен едва тогава, когато туристическият сектор намери своето много ясно, систематично, дефинирано и защитено с конкретни бюджетни разчети място", каза изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова.
Тя даде за пример съседна Гърция и близката по думите й до нас като конкурентоспособност Хърватия.
"Те защитиха туристическия си сектор чрез бюджети в размер на над 2 милиарда евро, в съответните национални планове. Тези средства са насочени не изобщо за възстановяване на всеки или който и да е икономически отрасъл, а на най-засегнатите от ковид кризата, обясни Карастоянова. - Няма никакво съмнение, че туризмът е сред най-засегнатите. Готови сме да предложим всички аргументи, включително да поемем обществена отговорност за необходимостта от забавяне на внасянето на този план, но да осигурим на този бизнес и на икономическото развитие на България възможност наистина да се рестартира."
Изказването на Карастоянова беше направено по време на подписване на договор за сътрудничество между Конфедерацията на българския туристически бизнес (КБТБ) и Българската телеграфна агенция (БТА).
"Договорът с БТА е поредното признание за Конфедерацията и смятаме, че с него и с дейността, която ще извършваме заедно, ще достигнем до повече хора, нашите послания ще бъдат по-бързо чути и ще можем да помогнем в тези трудни времена с решения за туристическия бизнес", каза Ричард Алибегов, председател на Българската асоциация на заведенията и ротационен председател на Конфедерацията на българския туристически бизнес.
„БТА ще обогати своята емисия с информация от един от най-важните сектори на българската икономика - туризма, с най-представителната организация на туристическия бизнес - КБТБ, каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев. - Всяка седмица БТА ще получава текст и видео с информация за развитието на туризма и туристическия бранш, анализите, които прави, както конфедерацията, така и нейните отделни членове. От друга страна, с експертите на БТА ще съдействаме на български туристически бизнес да намира най-правилния начин да представя богатата информация. Голямата цел на БТА е със споразумения като това да се превърне в платформа за информацията от българския бизнес от всички браншове към българските медии, към цялото общество, а чрез системната информация ежедневно на английски език - и към чужбина. Искаме чрез БТА всички браншове, които са гръбнак на българската икономика, да имат достъп до обществото. Това ще помага за взимането на решения и на политиците"
"Като част от конфедерацията се чувстваме част от нещо наистина значимо, част от истинския туризъм в България. И можем да ви уверим, че ще направим възможно за нашите членове и за нашите гости да минем напред след тази много опустошителна за всички нас година и пандемия", каза Евгени Зумпалов от Сдружението на заведенията в България.
"През своята 25-годишна история имаме дълга история на сътрудничество с БТА, но да бъдем част от това споразумение, е чест за нас", добави Мая Филипова, изпълнителен секретар на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
"Значимостта на събитийната индустрия е изключително голяма и това да имаме платформа, на която да съобщаваме какво предстои, какви са ежедневните проблеми, каква борба водим, за да можем да привлечем и да осъществяваме събития в България, е от изключително значение", посочи Теодора Жилкова, изпълнителен директор на Българското конгресно бюро.
"Това споразумение е изключително важно и дава един знак, с който искам да се обърна към министъра на туризма и той да разчита на КБТБ, защото най-големите професионалисти са именно в конфедерацията", изтъкна Георги Николов, председател на Българската туристическа камара.
"С този акт показваме, че имаме желанието за работа. В момента българският туристически бранш има нужда от добре организирана работа - ние в момента това показваме", коментира Иван Тодоров от Българския туристически съюз.
 "За нас подписването на днешното споразумение е един много значим и ценен акт на доверие, защото БТА е символ на доверието, а доверието е най-ценната валута на 21-и век. Когато говорим за достоверна информация, разбира се, първата ни мисъл е именно за обществените медии в България. И своеобразен символ на неутралност, и на достоверност при отразяването и при коментарите за събития от обществения ни живот, както и от международния обмен, разбира се, на първо място е БТА", каза Полина Карастоянова, изрпълнителен директор на Националния борд по туризъм.
Тя добави, че туризмът е сектор, който създава възможност за икономическо развитие, който дава пряко и косвено работа на близо един милион българи, внася над 12 процента от брутния вътрешен продукт, а така също е и най-широката пиар платформа, на която могат да бъдат представени българското природно, културно-историческо богатство и съвременните постижения на днешна България.