Филип Морис България започва национална кампания #ПромениКартинката
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Юни 2021 10:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Филип Морис България започва национална кампания #ПромениКартинката

/КРОСС/ Инициативата има за цел да повиши информираността за проблема със замърсяването с цигарени фасове и да провокира потребителите към промяна на поведението

 Филип Морис България стартира през месец юни национална кампания #ПромениКартинката, която цели да повиши информираността за проблема със замърсяването на обществените пространства с цигарени фасове. В началото на новия сезон атрактивни визии ще привличат вниманието на плажуващите по Черноморието, акцентирайки върху замърсяването с цигарени фасове на плажните ивици. Целта на инициативата е да насочи вниманието на обществото като цяло към проблема и да призове потребителите към отговорното поведение.

Цигарените филтри са най-големият замърсител на плажовете и най-широкоразпространената форма на боклук в океаните. Всяка година се изхвърлят над 800 тона цигарени фасове в околната среда, като за разграждането им са нужни от 3 месеца до 15 години в зависимост от външните условия, показват редица изследвания.

Кампанията за повишаване на информираността за този проблем е част от глобалните инициативи на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) за намаляване на негативното въздействие от собствените й продукти върху околната среда чрез насърчаване на отговорно поведение сред пълнолетните потребители. В различни страни местните филиали на ФМИ провеждат различни видове информационни инициативи, ангажиращи потребителите по темата.

„С кампанията #ПромениКартинката се надяваме да събудим еко-съзнанието на пълнолетните потребители, да ги запознаем с фактите, свързани с проблема и в дългосрочен план да предизвикаме реално намаляване на замърсяването с фасове в България" , заявява Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България.

Визиите, които ще бъдат позиционирани по българските плажове през лятото, имат за цел да накарат потребителите да се замислят защо е важно цигарените фасове да се изхвърлят само на предназначените места за общ битов отпадък. Филтърът на цигарите съдържа целулозно ацетатно влакно, направено от модифицирана дървесна целулоза, което е вид биопластмаса. Това се потвърждава и от новата европейска Директива за пластмасата за еднократна употреба (Директива 2019/904/ЕС), допълва Якова.

Филип Морис Интернешънъл - бъдеще без фасове и дим

С амбицията си да бъде лидер в областта на устойчивото развитие и в изпълнение на глобалната си визия за изграждане на бъдеще без дим през последните няколко години Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) преминава през безпрецедентна трансформация.
Компанията осъществява отговорно своите бизнес операции с визия за дългосрочната стойност на дейностите си и амбиция за минимизиране на евентуалното негативно външно въздействие в резултат на своите продукти.

Сред основните цели на компанията в областта на устойчивото развитие е намаляването на замърсяването на околната среда с отпадъци от продуктите, които произвежда, чрез информиране и насърчаване на отговорното поведение сред пълнолетните потребители, както и интегрирането на екодизайн и концепцията за кръгова икономика в разработването на електронните устройства за употреба на бездимните изделия на компанията. 

За да повиши информираността за проблема със замърсяването с цигарени фасове на глобално ниво Филип Морис Интернешънъл стартира през 2020 г. глобалната инициатива "Our World is not an Ashtray" със специално разработена страница https://www.worldnoashtray.com/en/

В България националната кампания #ПромениКартинката цели да информира обществото, като концентрира вниманието към проблема със замърсяването на околната среда с цигарени фасове. Заинтересованите ще могат скоро да намерят информация на разработена за целите на кампанията онлайн платформа, където ще се публикува регулярно информация за инициативата и планираните съпътстващи събития.