Авиоексперт: Черната кутия ще отговори на най-важния въпрос за фаталния полет на МиГ-29
Секция: БЪЛГАРИЯ
15 Юли 2021 11:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Авиоексперт:  Черната кутия ще отговори на най-важния въпрос за фаталния полет на МиГ-29

/КРОСС/ Черната кутия ще отговори на най-важния въпрос за фаталния полет на МиГ-29 в небето над Шабла - точно къде е експлодирал самолетът, посочи в сутрешния блок на БТВ „Тази сутрин" авиоекспертът Ангел Борисов.

Ако черната кутия продължава да записва и под 1200 м, когато радарът го е изгубил от обзор, това означава, че последния фатален удар е във водата. Ако записът на черната кутия прекъсва, след като радарът го е загубил и без да катапултира, ситуацията се развива за секунди, пилотът няма време да реагира и да уведоми ръководител „Полети", че ще катапултира. Това развитие отново ни навежда на мисълта, че последните секунди са ударът във водата, обясни Борисов. Той съобщи, че е написал доклад до президента Румен Радев, в който обяснява защо черната кутия не трябва да бъде изпратена в Русия, за да бъде разчетена. Първо в това учение ние стреляме срещу Русия, второ имаме опит от гражданската авиация", каза Борисов. Според него оповестеният доклад на Военната полиция трябва да се формулира като предварителен - да се поясни какво се е случило, но не можем да го наречем заключение, докато не се разчете черната кутия.

Авиоекспертът разясни и някои детайли от полета на майор Терзиев. Целта е срещу него, той изстрелва ракетата, тя изминава разстоянието до целта, експлодира и се пръска на големи осколки. Ако пилотът забави изтеглянето от този курс, тъй като неговата скорост също е голяма, има опасност да попадне в собствените си осколки и е достатъчно едно малко парче да попадне в двигателя, за да се получи същата експлозия. След пускане на ракетата трябва да започне курс, за да се оттегли от тази линия, обясни Борисов.

Пилотът е започнал тази маневра, но загубата на височина е била изключително решаваща. Прави впечатление, че ръководителят на стрелбата, който командва това учение му дава няколко пъти корекция и на височината, поради това, че целта се движи с по-голяма вертикална скорост, добави авиоекспертът. По думите му в стремежа си да отстреля целта, пилотът губи ориентация, той не може едновременно да следи целта и уредите в кабината. Това е грешка на ръководител „Полети" и на ръководителя на стрелбата - след като целта е била нестандартно разчетена, той е трябвало да прекрати. Пилотът също трябва да прекрати, във всеки момент, в който смята, че вече опасно както за самолет, така и за него, смята още Ангел Борисов.