Xiaomi заема второто място в световния пазар на смартфони за първи път в историята си
Секция: Технологии
16 Юли 2021 15:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Xiaomi заема второто място в световния пазар на смартфони за първи път в историята си

/КРОСС/ Водещата компания за анализи на технологичния пазар Canalys публикува доклада си за представянето на световния пазар на смартфони през второто тримесечие. Според него Xiaomi си спечелва второто място с дял от 17% и годишен ръст от 85%, като по този начин изпреварва Apple.

Експертите от Canalys посочват, че Xiaomi трансформира бизнес модела си от предизвикващ към задаващ тенденциите с дейности като консолидация на партньорите във веригата и по-внимателно управление в отворения пазар. Според Canalys новата цел на Xiaomi е да измести Samsung и да стане най-големият доставчик на смартфони в света.
В писмо до служителите основателят, председател и главен изпълнителен директор на Xiaomi Лей Джун посочи, че завоюването на второто място в света е ключов етап в историята на компанията. След пет години на усъвършенстване при изключително трудни условия, продуктовите възможности на Xiaomi бяха значително разширени - те проправиха пътя към премиум сегмента и увеличиха пазарния му дял. Xiaomi непрекъснато ще подобрява възможностите си и ще затвърждава мястото си като втория по големина бранд за смартфони.

През четвъртото тримесечие на 2020 г. световните доставки на Xiaomi достигнаха 43,4 милиона единици, отчитайки ръст с 31,5% на годишна база. Така световната технологична компания изпревари Apple за пръв път и се върна на третото място. През първото тримесечие на 2021 г. Apple се изкачи до второто място с 15% от световния пазарен дял, следван от Xiaomi с 14%. Тогава световните доставки на смартфони на Xiaomi достигнаха 49,4 милиона единици, което представлява годишен растеж от 69,1%.
Откакто Xiaomi представи първата си премиум серия смартфони - Mi 10, компанията не спира да предоставя иновации в ключови области, като фотография, дисплей, зареждане, интелигентно производство и др. Xiaomi се стреми към пробив на премиум пазара, като предоставя на потребителите авангардни технологии и помага в задаването на посоката на индустрията.
Xiaomi представи множество водещи в бранша технологии за първи път. Компанията представи 108-мегапикселова камера, GN2 сензор и иновативна течна леща. Освен това Xiaomi е пионер в технологичните изследвания на третото поколение на вградените под дисплея камери. Компанията води и в областта на зареждането на батерията, като представи 200 W кабелно зареждане и 120 W безжично зареждане за първи път. В допълнение, Xiaomi беше първата компания, която въведе литиево-йонни батерии на основата на графен, както и силициево-кислородни анодни батерии от второ поколение. Xiaomi е и пионер в използването на керамика в мобилните телефони, като води тенденциите за изследване на индустрията.
Освен всичко това, Xiaomi може да се похвали и със старта на първата фаза на интелигентната си фабрика. Производствените линии в нея са автоматизирани и могат да произвеждад един милион смартфони от висок клас годишно. Фабриката действа и като огромно лабораторно съоръжение, което позволява на Xiaomi да изследва нови материали и технологии, както и да тества напреднали производствени процеси.

Иновациите са част от културата на Xiaomi. Именно заради това компанията прави големи инвестиции в научноизследователска и развойна дейност (НИРД), както и в набиране на най-добрите таланти. Xiaomi е инвестирала близо 10 милиарда китайски юана (RMB) в НИРД през 2020 г., като се очаква това число да нарасне с 30-40% през 2021 г. В началото на тази година Xiaomi обяви и най-мащабното назначаване на инженери в историята си: 5000 инженери за една година, които ще се равняват 20% от всички служители. Междувременно Xiaomi стартира множество инициативи за стимулиране на развитието на таланти, като например проект за таланти в областта на технологиите с награден фонд от един милион щатски долара, както и стимулиращ план за млади инженери и др. Близо 700 млади инженери на Xiaomi получиха 16 милиона в акции, следвайки плана за стимулиране през месец юли.

Глобалната експанзия на Xiaomi, както и трансформацията и усвояването на нови канали за търговия на дребно са важна движеща сила в успеха на компанията да бъде вторият по големина производител на смартфони. Според последните глобални данни за смартфони на Canalys, Xiaomi се разраства бързо на задграничните пазари, достигайки над 300% годишен ръст на пазара в Латинска Америка, над 150% годишен ръст в Африка и над 50% годишен ръст в Западна Европа. Според резултатите за Q1 2021 на Xiaomi, смартфоните на бранда са навлезли на над 100 пазара в световен мащаб, класирали са се на първо място по пазарен дял на 12 пазара и са на второ място в Европа. Освен това Xiaomi държи първото място на пазара за смартфони в Индия от години.