Откриха генетична структура, която асимилира чужда ДНК
20 Юли 2021 15:35

Откриха генетична структура, която асимилира чужда ДНК

/КРОСС/ Учени откриха нова структура на ДНК, която асимилира гени от други микроорганизми в околността. Тя е забелязана в проби от кални места в западните части на САЩ, става ясно от статия в сп. Nature.

Изследователите са установили, че в този случай нишките са по-дълги от повечето други генетични молекули. Те принадлежат към група генетични структури, известни като екстрахромозомни елементи.

Поради способността си да асимилира гени от различни източници, специалистите са нарекли структурата на ДНК с наименованието Borg. Това е и името на измислената хищническа раса в сериала "Стар трек", известна с асимилирането на нови технологии и информация от други видове.

За разлика от научно-фантастичния си колега обаче, в реалния живот Borg може да помогне на Земята. Според учените, откритието например може да бъде използвано от микроорганизъм, наречен Methanoperedens, за който е известно, че яде и унищожава метан във въздуха. Изследователите посочват, че тази нова генетична структура е важно откритие, което може да има големи предимства в борбата срещу изменението на климата.