Дрехите Diesel – марката, която никога не остарява
Секция: ЛЮБОПИТНО
21 Юли 2021 14:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Дрехите Diesel – марката, която никога не остарява

/КРОСС/ Марката Diesel е известна от десетилетия със своите разнообразни колекции дрехи за мъже, жени и деца от всички възрасти. Стилът на облеклата е лесно разпознаваем - това е ежедневно-елегантна смесица от рокендрол елементи и шикозни, но стилно небрежни деним облекла, които са изградили репутацията на бранда като предизвикателен, своенравен и различен.

Брандът има над 400 фирмени магазина и 5000 точки за продажба по целия свят. Една от тях е онлайн магазинът Collective, където можете да видите и поръчате оригиналните мъжки и дамски дрехи с марката Diesel.

Началото на Diesel

Марката Diesel се появява в Италия през 1978 година, когато 23-годишният шивач Ренцо Росо взема заем от баща си, за да последва решението си да създаде най-иновативния деним в света. Името на бранда се появява заради икономическата ситуация - световната петролна криза от онези години все повече налага идеята за дизела като алтернативно гориво. Ренцо харесва идеята неговите дънки да бъдат алтернативата на съществуващите към момента корпорации за масово производство, които са завладели света. Нещо повече, самата дума „дизел" е международен термин, произнасян по един и същи начин по целия свят, и пасва идеално на амбициите му да достигне до всеки дома във всяка държава. И наистина създава една световна модна империя.

Модните линии на Diesel

Дънковите облекла на Diesel и до днес се произвеждат изцяло в Италия, но компанията отдавна не се ограничава само с тях. Двайсетина години след създаването си Diesel започва да създава модни линии кожени якета и дамски рокли. През 1998 г. основава офшорна марка, наречена Diesel StyleLab, която произвежда модни дизайни от по-висок клас, отвъд по-традиционните ежедневни дънки.
Основните колекции към момента включват: Diesel, Diesel Black Gold (съвременната линия, проектирана от Andreas Melbostad) и Diesel Kid. Разнообразието е огромно: моделите дрехи са както класически, така и нестандартни, иновативни и професионални, диктуващи модните тенденции на световно ниво.

През 2000 година компанията предлага лицензи на производители на дребно и така под строгия надзор на Diesel се появяват още и още продукти - слънчеви очила в партньорство с Marcolin, бижута и часовници заедно с Fossil, парфюми с L'Oréal, линия обзавеждане за дома, колички, каски и др.

Философията на Diesel остава същата като деня на нейното създаване: марка, която продължава да изразява страст, индивидуалност и себеизразяване.

Нестандартни реклами за нестандартни дрехи

От самото начало мотото на Diesel е „За успешен живот". Това е силен и многозначителен слоган, който е вплетен в редица иронични и закачливи рекламни кампании, които бързо изстрелват бранда на върха. Рекламите са точно толкова иновативни, колкото и облеклото - те не предлагат конкретни подробности за продуктите, а неочаквани и привидно странични идеи.

Някои от кампаниите изобразяват живота в комунистическа Северна Корея, други имитират автомобилни катастрофи, трети правят иронични сценарии по световни проблеми като глобалното затопляне например. С течение на времето марката става спонсор на музикален конкурс Diesel-U-Music, произвежда компютърна игра, става собственик на арт галерия в Токио.

Дрехите на Diesel днес - достъпен лукс за всякакви поводи


Днес, над 40 години по-късно, Diesel е успяла да създаде над 2000 собствени визии деним, но продължава да работи усилено и да търси иновациите навсякъде. Компанията произвежда не по-малко от 3000 нови продукта за всеки моден сезон и всеки от тях е резултат от огромната творческа свобода, която компанията оставя на дизайнерите си, за да си осигури постоянни иновации.