"Ломско пиво" е на загуба преди началото на летния сезон
Секция: ИКОНОМИКА
31 Август 2021 21:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Ломско пиво" е на загуба преди началото на летния сезон

През целия период на първо шестмесечие на 2021 г. в България бе обявена извънредна епидемична обстановка, като са въвеждани и отменяни различни ограничения, засягащи пряко и непряко дейността на "Ломско пиво" АД. В резултат дружеството изпрати първото полугодие със загуба, но тя намалява от началото на годината до 9000 лева. Все пак през първите три месеца от тази година фирмата беше на загуба от 172 хил. лева.

Ковид пандемията, затворените ресторанти оказват своето влияние върху продажбите. Все пак към края на юни пивоварната в Лом отчита нетни приходи от продажби на стойност 2.35 хлн. лв., колкото са отчетените парични постъпления за същия период на миналата година. Но нетните приходи от продажба на продукция намаляват с 1.06 процента. Основната част от тях са от продажби на продукция - асортимент от 10 продукта с различни разфасовки, които тя предлага на пазара. През полугодието производството на охладена пивна мъст е 3 589 878 литра, от която е получено 2 986 130 литра пиво. В същото време обаче, разходите, които фирмата е направила по дейността си - за материали и външни услуги, нарастват (+5,61%).

В края на юни приходите от финансирания на пивоварната са в размер на 439 хил. лева и се увеличават спрямо същия период на миналата година, когато отчетената стойност е 25 хил. лева. „Ломско пиво" АД е сключило договор с Министерството на икономиката по процедурата за подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19. В резултат е получило сумата от 150 000 лева. Дружеството е одобрено и е получило средства и по програмата за запазване на заетостта 60/40 и първите пет месеца на тази година.

Прогнози
Въпреки неясната картина преди началото на активния летен сезон, в който любителите на бира излизат по заведения и градинки, прогнозите на мениджърите са за ръст на приходите през летните месеци. Средносрочната стратегия на дружеството е за разширяване на дистрибуторската мрежа у нас и достигане на дял от 2% на пазара на пиво в София, както и разширяване на износа и стратегическите партньорства извън рамките на страната. В плановете са мениджърите са и инвестиции в производствения капацитет, активен маркетинг и други мерки.

"Ломско пиво" е един от малкото останали заводи в сектора с българска собственост у нас.
Най-големите акционери в дружеството в края на юни са "Би Джи Ай Проджектс" ООД с дял от 49.96% и "БГ Томи" ЕООД с 13.37% от книжата с право на глас. Дорета Димитрова Симеонова притежава 5.42% от капитала. Останалите 31.25% са собственост на други фирми и дребни инвеститори. От мениджърите само Красимира Владимирова - изпълнителен член на съвета на директорите, има акции на пивоварната (72 броя).

Предвид епидемичната обстановка в страната, e възможно въвеждане на ограничителни мерки, които ще влияят осезателно и на дейността на Дружеството. Например: въвеждане на ограничения за присъствено изпълнение на служебни задължения от страна на персонала, засягащи определени населени места или цялата страна, ограничения при пътувания в рамките на страната и други. Въвежданите мерки са с различен интензитет, но всички те влияят на финансовите резултати на дружеството, чрез въвеждане на задължения, водещи до извършване на допълнителни разходи или въвеждане на ограничения, непозволяващи реализиране на приходи.

Обратно изкупуване на акции
През тази година "Ломско пиво" АД не е извършвало обратно изкупуване на собствени акции. Общият брой на притежаваните от пивоварната такива книжа към края на август е 35 115 броя при средна цена от 0.742 лева за една акция. "Ломско пиво" събира свои акции от март 2013 година с цел повишаване на ликвидността на книжата на дружеството.

Източник: banker.bg