ЕНЕРГО-ПРО дигитализира услугите по присъединяване към мрежата и заявяване на ВЕИ инсталации
Секция: БЪЛГАРИЯ
02 Септември 2021 15:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЕНЕРГО-ПРО дигитализира услугите по присъединяване към мрежата и заявяване на ВЕИ инсталации

/КРОСС/ ЕНЕРГО-ПРО реализира проект Виртуален Център за обслужване на клиенти (ВЦОК), стартирал през 2020 г. В него поетапно бяха разработени и внедрени в онлайн платформата www.my.energo-pro.bg всички стъпки, необходими за процедурата по присъединяване към електроразпределителната мрежа в Североизточна България. Иновативната инициатива обедини идеите и усилията на различни звена в ЕНЕРГО-ПРО и я прави първата компания в сектора, която предоставя такъв тип услуга. За да стартира самостоятелно процеса, клиентът заявява еднократно ПИК код в Център за обслужване, след което подава онлайн своето заявление за присъединяване, прилага документи. По този начин клиентът има възможност, освен да заяви онлайн, и да проследява статуса на изпълнение в платформата, да е информиран за стъпките, които предстоят до приключване на процедурата.

Поради зачестили случаи на предлагане на консултантски услуги с претенции за ускоряване на процедурата по присъединяване към мрежата, ЕНЕРГО-ПРО предупреждава, че не е оторизирало външни фирми или лица за предоставяне на подобни консултации на лицензионната територия на дружеството. Достоверна информация за необходимите стъпки е публикувана на интернет адрес https://erpsever.bg/bg/prisyedinjavane-kym-mrejata. Мрежовото дружество ЕРП Север препоръчва, при възникване на допълнителни въпроси за присъединяване към електроразпределителната мрежа в Североизточна България, клиентите да се обръщат към официалните канали за комуникация с компанията - денонощната телефонна линия 0700 16161, имейл info@erpsever.bg, както и в Центровете за обслужване на клиенти.

Новият електронен портал ВЦОК улеснява значително клиентите, тъй като се намалява до минимум необходимостта от попълване на хартиени заявления, разпечатване на документи и посещаване на физически офис за всеки етап от процедурата по присъединяване. Клиентите спестяват време и получават проследимост на всички срокове и прозрачност по отношение на целия процес от удобството на собствено електронно устройство.

Като част от проекта ВЦОК на ЕНЕРГО-ПРО през месец юни на всички гишета във физическите Центрове за обслужване на клиенти бяха инсталирани таблети за подписване на част от документите. Едно от последните нововъведения в портала е възможността за подаване на заявления за присъединяване на възобновяеми енергийни източници. В следващи етапи на проекта се планира дигитализиране и на други услуги на компанията, като в най-близък план предстои въвеждането на онлайн подаване на заявления за встъпване в договорни отношения с ЕРП Север и ЕНЕРГО-ПРО Продажби.