Евгений Кънев: Фокусът на Петков и Василев е по-скоро център – ляво
Секция: ПОЛИТИКА
19 Септември 2021 16:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Евгений Кънев: Фокусът на Петков и Василев е по-скоро център – ляво

/КРОСС/ Кирил Петков и Асен Василев ще превърнат икономическия маркетинг в оръжие на политическия маркетинг. Това мнение изрази в предаването „Неделя 150" на БНР икономистът Евгений Кънев за представянето на новия политически проект „Продължаваме промяната".
Кънев е скептичен, че самостоятелното явяване на Петков и Василев на изборите ще доведе до нещо повече от влизане в парламента. Според него измерената в момента електорална подкрепа за новия политически проект е съществен резултат за партия, която се е заявила току-що, но е далеч от необходимото количество гласове, „които да направят тази партия основен плеймейкър на нашия терен в момента".
Ако разсъждаваме рационално, най-добре за България е да се обединят всички сили, които искат промяна на статуквото, посочи Евгений Кънев. Такова обединение на този етап обаче е трудно постижимо, допълни той.
Фокусът на Петков и Василев е по-скоро център - ляво и това е видно далеч преди обявяването на намеренията им за участие в политиката, отбеляза Кънев. Това според него е проличало в актуализацията на бюджета с акцент върху пенсиите и при посещението им в Раднево и разговорите за бъдещето на комплекса „Марица Изток".

У нас има огромна пропаст между заможните и бедните, изтъкна икономистът.

„Те правилно се насочват към тази ниша, защото тя е неуплътнена политически, доколкото само БСП се свързва с лявото политическо пространство у нас. Дори лявата като изяви ИТН беше прокламирана от лидера й Трифонов като дясна партия. Истината у нас е, че има масова бедност. Масово гласуване и получаването на голям изборен резултат може да бъде постигнато по-скоро от бедните хора, отколкото от средната класа, която е сравнително малка в България. Като маркетинг много добре са се насочили."

„Така влязоха в обувките по-скоро на ляво мислещите хора. Те може като произход, начин на изява и намерения донякъде да съвпадат с ДБ, да кажем, но същевременно си дават ясна сметка, че целят по-друг тип електорат от този на „Демократична България", допълни Евгений Кънев.