Клиентите на Доставчик от последна инстанция е необходимо да пристъпят към избор на доставчик на електроенергия
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Септември 2021 19:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
 Клиентите на Доставчик от последна инстанция е необходимо да пристъпят към избор на доставчик на електроенергия

/КРОСС/ От 1 юли 2021 г. небитовите клиенти на енергийните дружества в България следваше да преминат на свободния пазар на електроенергия. Изискването е заложено в промяна в Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката от 26.06.2021 г. Съгласно законовите изисквания след 1 юли клиентите, неизбрали доставчик на свободен пазар, преминаха служебно на Доставчик от последна инстанция (ДПИ). За момента на регулиран пазар остават само битовите клиенти на енергийните дружества в страната.

Към настоящия момент ЕНЕРГО-ПРО Продажби продължава да снабдява с електроенергия небитовите клиенти, които не направиха своя избор на доставчик на свободен пазар в законоустановения срок, но вече в ролята си на Доставчик от последна инстанция.

Поради промяната в доставчика небитовите клиенти на ЕНЕРГО-ПРО Продажби в ролята му на ДПИ имат нов клиентски номер, който може да се провери на сайта на дружеството:

https://energo-pro-sales.bg/bg/e-uslugi/proverka-za-nov-klientski-nomer-po-star-klientski-nomer.

Модулът за проверка на новия клиентски номер по стар клиентски номер е достъпен и от секция Електронни услуги на сайта на ЕНЕРГО-ПРО, непосредствено до модула Проверка на сметка.

ЕНЕРГО-ПРО се съобрази и изпълни всички нормативни изисквания по либерализацията на небитовите клиенти. Мрежовото дружество от Групата изпрати уведомление относно промяната до всички небитови клиенти, които съгласно законовите промени в ЗИДЗЕ от 26.06.2020 г. следваше да изберат доставчик на електроенергия и да излязат на свободен пазар до 01.07.2021 г. Проведена беше мащабна информационна кампания в медиите и на сайтовете на компанията още от началото на законовите промени. От небитовите клиенти се очакваше да сключат индивидуални договори за доставка на електроенергия по свободно договорени цени в срок.

Компанията за пореден път напомня, че доставката на електроенергия от ДПИ е временно решение и е необходимо фирмите да потърсят оферта за снабдяване с електроенергия на свободен пазар. Подробна информация за доставката на електрическа енергия за небитовите клиенти след 01.07.2021 г. е налична началната страница на ЕНЕРГО-ПРО Продажби. За допълнителни разяснения относно условията на доставка от ДПИ и стъпките за излизане на свободен пазар на разположение на клиентите са имейл service@energo-pro.bg, денонощен телефон 0700 800 61, както и Центровете за обслужване на клиенти (ЦОК) на ЕНЕРГО-ПРО в Североизточна България. При необходимост ЦОК ще работят с удължено работно време на местата с клиенти пред офисите след края на работния ден.