Бронирана крепост
Секция: Автомобили
09 Октомври 2021 13:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бронирана крепост

/КРОСС/ Тази лимузина не е за богати, а за ужасно богати и влиятелни хора, които искат да са максимално защитени от околния свят и евентуални враждебни атаки по време на пътуване.

За комфортния и сигурен превоз на такива личности от сферата на бизнеса и политиката Mercedes произвежда бронирана S класа. Сега и най-новото поколение на модела стъпва на пътя, облечено с най-здравата "бронежилетка" и означението S 680 Guard 4MATIC.

Тази лимузина се задвижва от могъщ 6,0-литров битурбо двигател V12. Подобни мотори все по-рядко се срещат, особено в нови модели, заради строгите изисквания на Европейския съюз по отношение на отделяните вредни емисии. В гамата на Mercedes само линията Maybach получава двигател с 12 цилиндъра.

Под армирания преден капак на S 680 Guard 4MATIC моторът е настроен да генерира мощност в размер на 612 конски сили и максимален въртящ момент 830 Нм. Огромната тяга се предава към четирите колела през 9-степенна автоматична трансмисия. Тук за първи път 12-цилиндровият мотор се съчетава със система за двойно задвижване. Разходът на гориво логично е значително по-висок от този на нормалния S 680, който тежи 2,4 тона и гълта по 14 л бензин на 100 км (по цикъла WLTP).

Бронираната лимузина е още по-жадна за гориво, тъй като е по-тежка вследствие на бронировката.

По заводски данни Mercedes S 680 Guard 4MATIC консумира 19,5 л на 100 км и отделя 442 грама въглероден диоксид на километър. В реална среда разходът вероятно ще бъде по-висок, тъй като автомобилът тежи 4,2 тона. Ето защо и максималната скорост на движение е по-ниска в сравнение със стандартните S-класи и е ограничена на 190 км/ч.

От 1928 г. насам Mercedes оборудва със защитени лимузини държавни глави, служби за сигурност и специални клиенти. Новият автомобил е най-добре екипираният досега и отговаря на най-високия клас за защита VR10. За първи път се прилага бронирано шаси, изработено от изключително устойчиви защитни елементи. Познатият дизайн на дългата S-класа е само външна обвивка на тази бронирана крепост.

Армираните стъкла са с дебелина няколко инча и със специално покритие срещу раздробяване. Гумите от Michelin са високоиздръжливи и могат да продължат движението на автомобила при спукване и загуба на налягане. Ако електрониката на борда засече сигнал за повреда или външна намеса, допълнителни хидравлични повдигачи осигуряват работата на прозорците в критични ситуации. В случай на атака с отровен газ сложна вентилационна система гарантира винаги наличието на чист въздух в кабината.

Автомобилът е оборудван и с автоматична система за гасене на пожар.

Бронировката е тествана многократно от германските служби за сигурност и противопожарни екипи. Гарантирано е, че пътниците са защитени от картечни залпове, експлозии и ръчни гранати.

 

***Източник: Ангел Виденов/в. Труд