Ремонтът на АМ „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Октомври 2021 09:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ремонтът на АМ „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция

/КРОСС/ Ремонтът на АМ „Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция, защото е минал като текущ ремонт или поддръжка. Няма и одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова също вчера в нашето предаване. Така ли е - включваме по телефона сега Стоян Беличев - бивш шеф на „Автомагистрали" ЕАД. Той заяви, че ремонтът е планиран година и половина преди започването на същинската част по изпълнението му. Има технологичен проект, одобрен от Института по пътища и мостове, а също и от Областно пътно управление - Пловдив и от Областно пътно управление - Стара Загора. Преди началото на ремонта са направени два експериментални участъка по трасето, които са наблюдавани от "Автомагистрали" ЕАД и е одобрен по-иновативният вариант, който е бил и по-евтин. "Така че за липса на проект въобще не можем да говорим", каза той.

По думите му министър Комитова за пореден път е подведена от консултантите и специалистите около нея. Що се отнася до цената, тя е такава, защото говорим за ремонт на участък от 56 км в двете платна на АМ "Тракия". Там са ремонтирани над 20 съоръжения.

Беличев допълни, че за този ремонт разрешение не е необходимо, защото той е текущ и е за възстановяване на експлоатационното състояние на пътя. Разрешение за ползване също не е необходимо заради нормативната база, на която се прави ремонтът. Гаранционните срокове са видими в договорите между "Автомагистрали" и АПИ, по наредба са и могат да бъдат проверени. Официално гаранцията се носи от "Автомагистрали", но тя се делегира върху подизпълнителите, които се задължават да отремонтират дефектирало съоръжение или участък за тяхна сметка, обясни Беличев.