Renault - автоматично паркиране - с педала на газта вместо с бутон
Секция: Автомобили
28 Октомври 2021 09:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Renault - автоматично паркиране - с педала на газта вместо с бутон

/КРОСС/ Автоматизирането на паркирането е трудна задача за инженерите. Сега Renault въвежда нова технология в която фокусът е върху педала на газта. „Един педал за паркиране" е идеята на Йонг-Хун, ръководител на проекта Системи за помощ на водача на Renault, и Папе, инженер по алгоритми. Водачът може да контролира целия процес на паркиране с педала на газта.

Двамата трябваше да намерят ново решение за развитието на Advanced Park Assist в сегашния Espace за много кратко време: „Проблемът беше, че контролният бутон, който беше от централно значение за нашата иновация, беше просто предназначен за друг проект" - обяснява Папе - "Всъщност в автомобилната индустрия е невъзможно да се промени толкова фундаментално концепция само за два месеца. И все пак успяхме", каза Йонг-Хун.

Първоначалната идея беше, че шофьорът трябва да задържи бутона. „Ако имаше проблем, той просто щеше да го пусне и да прекъсне процеса на паркиране", обяснява Йонг-Хун. Ключът, необходим за това, за кратко беше зает от електронната ръчна спирачка "Autohold".

Но двамата инженери бяха решени да намерят ново решение. Простото добавяне на още един бутон не вършеше работа, защото новият Espace трябваше да има особено ясна и разбираема централна конзола. Тогава им хрумнала идеята вместо това да използват педала на газта.

„Бързо се съгласихме, че използването на педала на газта като точка на контакт е най-доброто решение. Шофьорът просто трябва да държи крака си на педала, за да активира маневрата и да го пусне, за да спре."

Йонг-Хун и Папе разработват прототип. След това тяхното решение, наречено "Един педал за паркиране", е представено на някои тестови клиенти и обратната връзка е повече от положителна. „Тестовете ясно показаха колко лесна е за използване системата", казва Папе.

„Всъщност невъзможно, но успяхме" - каза Джон-Хун - „При нормални обстоятелства подобна иновация щеше отнеме две години. Патентът беше незабавно заявен със системната архитектура и функционалността на Йонг-Хун, и с алгоритъма на Папе.

Преди всичко инженерите са доволни, че решението с педала работи дори по-добре от решението с бутон. То е по-лесно за използване, чувства се по-естествено и е по-безопасно. В случай на опасност - например, ако пешеходец или животно се появи зад превозното средство - водачът инстинктивно сваля крака си от педала. Освен това водачът вече може сам да определя скоростта на паркиране до максимум 7 км/ч, вместо да бъде определяна от системата.