/КРОСС/ Ако имаше осветление на магистралата, някакви си жалки 10 лампи, това нямаше да се случи. Това каза в сутрешния блок на BTV „Тази сутрин" пътният експерт инж. Владимир Жиянски в коментар на тежкия инцидент с автобус, при който загинаха 45 души. По думите му отсечката е изпълнена съгласно нормативната база.
Същият наклон го има на „Витиня", същият го има и по магистралата в Гърция към Игуменица. Завоите са с голям радиус и това позволява висока скорост. Ако се спусне човек по инерция от върха надолу, в най-ниската част скоростта отива към 140 км. Според експерта наклонът е допустим.
По думите на инж. Жиянски тук трябва да се намесят и икономическите съображения, когато е проектирана магистралата. Представете си, че трябва да бъде нулев наклонът, какво трябва да правим - тунел ли? Ние, както сме бързи по строителството на тунели, ще го правим 30 години. Трасето трябва да следва пътя и там, където може се правят изкопи, насипи, търси се оптималният вариант, коментира експертът.