EY подкрепя развитието на жени предприемачи от 18 държави, включително и от България
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Ноември 2021 12:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
EY подкрепя развитието на жени предприемачи от 18 държави, включително и от България

/КРОСС/ За 14-та поредна година EY(Ernst & Young) продължава да подкрепя амбициозни дами предприемачи, организирайки международната лидерска програма EY Entrepreneurial Winning Women TM. Тя е насочена към жени, които управляват собствен бизнес и се стремят да го развият в световен мащаб. Програмата им предоставя съвети, ресурси и достъп до глобална бизнес общност от съмишленици, за да им помогне да отключат пълния си потенциал и да постигнат амбициозни цели за растеж на компаниите си.

Тази година в инициативата са селектирани 63 представителки от 18 държави в Европа, Близкия Изток, Индия и Африка, включително и от България. Те управляват компании в различни сфери, но общото между тях е, че притежават съществен дял от бизнеса, компаниите им са на поне 12 месеца и имат приходи, по-високи от 1 млн. евро за 2020 г.

Сумарно селектираните в програмата дами управляват бизнеси, които имат общи приходи над 130 милиона щатски долара през 2020 и дават работа на повече от 2000 души през изминалата предизвикателна година. Тази група жени е показала, че пречките не са нищо повече от възможност, поддържайки разрастващия си бизнес, въпреки несигурната пандемична среда.

„Горди сме, че благодарение на българския екип на EY, страната ни е част от лидерската програма за четвърти път. Така даваме шанс на нашите дами предприемачи да станат част от една международна общност вдъхновяващи жени, които имат сходни умове и мисии. Вярвам, че преминавайки през програмата те ще доразвият уменията си, необходими за укрепване на бизнесите им и ще дръзнат да мислят в по-голям мащаб за бизнеса си.", коментира Диана Николаева, съдружник и ръководител на отдел „Стратегия и сделки" в EY Bulgaria.

Българският представител в EY Entrepreneurial Winning Women за тази година е Любомира Мартинова, основател и управляващ директор на АЯЛИ ГРУП ООД. Компанията й работи в областта на производството и световната дистрибуция на етерични масла.

Аяли груп е създадена през 2016 г. и бързо се превръща в българската компания с най-дългия списък с етерични масла - повече от 30 масла и 30 флорални води, произведени от фермерите на Аяли в България. Страната ни е известна в цял свят със своето розово масло и лавандулово масло, но Любомира и нейният екип са организирали успешно производството на още 28 масла, за да осигурят устойчиво снабдяване на своите клиенти. В момента компанията работи за по-нататъшно разширяване на продуктите, които могат да доставят, включително етерични масла с произход Мароко, Украйна, Индия и някои европейски страни.

Етеричните масла и флоралните води на Ayali са суровини за други производства - козметика, парфюмерия, ароматерапия, фармация, аромати на храна, грижа за дома, производство на перилни препарати. Портфолиото им от клиенти е включва компании от Европа, САЩ и Канада, Китай, Южна Африка, Бразилия, Перу.

Предишните български участнички в програмата на EY са:

- Анелия Касабова, съосновател и изпълнителен директор на Лигна груп;

- Анита Класанова, основател на Food by Anita и съосновател на RooBrands;

- Геновева Христова-Мъри, съосновател и управляващ директор на Лигна груп;

- Лили Чурешка, съосновател и изпълнителен директор на Makeis;

- Нина Проданова-Йоцева, съосновател и изпълнителен директор на ITCE;

- Татяна Миткова, основател и изпълнителeн директор на ClaimCompass;

- Цвети Кьосева, изпълнителен директор на Methodia