Емил Кошлуков: БНТ може да се бори за първенство на телевизионния пазар
Секция: Коментари
30 Ноември 2021 18:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Емил Кошлуков: БНТ може да се бори за първенство на телевизионния пазар

/КРОСС/ Беше много тежка година, беше много трудно и поздравявам всички, които се справиха с тези четири избори, плюс дебатът, който беше безспорният хит, каза в предаването „Още от деня" по БНТ Емил Кошлуков. „Оценката е колко е популярен продуктът и колко е стабилна компанията. И по двата показателя тази година ние първо, успяхме бюджетният дефицит от 43 милиона да го свалим на 2 милиона, което е огромно облекчение. Второ, телевизията, дебатите го гледаха над 900 хиляди в ефир и около 360 хиляди в платформите ни".

БНТ беше позагубила пазара на активните 18-33 годишни, а сега тук побеждаваме, обясни Кошлуков. „Растежът ни в тези сектори е повече. Расте Сутрешният блок, расте Жоро Любенов, расте Още от деня, расте цялата публицистика. Програмата също. Това е огромна стъпка напред. Това е доказателството вярват ли, гледат ли, харесват ли БНТ. Хората натискат копчето на БНТ".

Обществените телевизии в цяла Европа са водещи, очевидно не им пречи, че са обществени, допълни Кошлуков. „Така че не е проблем, че си обществена, за да бъдеш най-популярната. Но в същото време редица ограничения, които правят работата ни по-тежка. Но аз смятам, че БНТ може да се бори спокойно за първенство на телевизионния пазар".

Имаме пълна фрагментация на пазара, категоричен е Кошлуков. „Над 63% от потребителите са нови, имаме ръст. Над 40% от посещенията на сайта се качват. Това е огромен растеж. Това е бъдещето и БНТ успя да инвестира в дигиталните сайтове и платформи. 400 през април посещения, 700 през ноември. Почти двойно увеличение. Още веднъж поздравявам всички колеги, това е огромно нещо".

Само ние пуснахме робот, изкуствен интелект, който чете новините, допълни директорът на БНТ. „Ръстът на ползването му е огромен на четенията. Автоматично генерираните субтитри въведохме също. Тази услуга е не само за хората с увреден слух, за абсолютно всички хора. Сега работим да сключим договори с кабелните оператори да включим това нещо в ефир. Но всички вече могат да имат субтитри на всички предавания, абсолютно всичко. Много добри функции. Излизаме с няколко обиколки преди останалите".

Аз съм щастлив, че успяхме да се върнем в детската „Евровизия", допълни още Кошлуков. „Върнахме се след 5 години пауза, върнахме се и на голямата след 1 година пауза. Хубавото е, че го правим чрез публично-частно партньорство. Надявам се този модел да е устойчив."