Ръст на ПИК-овете, издадени от НАП Монтана през ноември
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Декември 2021 14:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ръст на ПИК-овете, издадени от НАП Монтана през ноември

/КРОСС/ 100 данъкоплатци и осигурители са посетили офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през ноември, за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, което е двойно повече в сравнение с октомври.

Почти 2300 клиенти са обслужени в офиса на ведомството в областния град през предпоследния месец на годината, като 4 мин. е било средното време за изчакване, а между 6 и 7 мин. - за обслужване.

845 лица са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, 405 - за да платят с карта задължения през ПОС терминал, 300 - по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 230 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 165 - необходимост от издаване на документ. 75 са посетили офиса на агенцията в Монтана, за да заявят подаване на документи по електронен път, също толкова - за да получат информация, а 40 - във връзка с регистрация и промени в регистрацията. 8 от клиентите през ноември са били в неравностойно положение.

Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.